וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדת הדמוקרטית המובילה: סיוע לישראל מותנה בהקפאת הבנייה בהתנחלויות

הסנאטורית אליזבת וורן הבהירה כי ארה"ב תמשיך לתמוך בפתרון שתי המדינות, למרות שנתניהו "לוקח את ישראל לכיוון של הרחבת ההתנחלויות". עם זאת, היא הדגישה כי "הכול עדיין על השולחן"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

המועמדת הדמוקרטית המובילה, הסנאטורית אליזבת וורן, אמרה שלשום (שבת) כי תעניק סיוע לישראל אם תקפיא את הבנייה בהתנחלויות. כשנשאלה מה עמדתה בנושא, ענתה כי "כרגע, נתניהו אומר שהוא הולך לקחת את ישראל לכיוון של הרחבת ההתנחלויות, (אבל) זה לא מזיז אותנו מכיוון פתרון שתי המדינות".

לדבריה, "המדיניות הרשמית של ארצות הברית היא תמיכה בפתרון שתי המדינות, ואפילו אם ישראל נעה לכיוון ההפוך, הכול עדיין על השולחן", הוסיפה וורן והדגישה: "הכול עדיין על השולחן".

ממשל טראמפ נוהג להימנע ממתיחת ביקורת על ההתנחלויות. הנשיא דונלד טראמפ אף חתם על צו לפיו הוא מכיר ברמת הגולן כריבונות ישראלית, לאחריו נקרא על שמו יישוב באזור.

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הסנאטורית אליזבת וורן, 16 באוקטובר 2019. רויטרס
"הכול עדיין על השולחן". וורן/רויטרס

וורן וכמה דמוקרטים, בהם המועמד לנשיאות ברני סנדרס, ביקרו את מאמצי הבנייה של ישראל בהתנחלויות ואת היחס כלפי מפגינים פלסטינים. "הרג מפגינים פלסטינים על ידי כוחות ישראליים בעזה הוא טראגי", צייץ סנדרס בשנה שעברה. "הזכות להפגין עבור עתיד טוב יותר ללא מענה אלים שייכת לכל האנשים".

עוד הוסיף כי "בינתיים, עזה סובלת ממשבר הומניטרי. ארצות הברית חייבת לקחת תפקיד פעיל יותר בסיום המצור על עזה ובסיוע לפלסטינים ולישראלים לבנות עתיד שמוסכם על כולם".

עוד בוואלה!

מאז הטבח בפיטסבורג: גל תקריות אנטישמיות נגד יהודים בארה"ב

לכתבה המלאה
הסנאטור והמועמד לנשיאות ארה"ב ברני סנדרס במהלך אירוע תומכים באיווה, ארה"ב 20 באוגוסט 2019. רויטרס
"הרג מפגינים פלסטינים על ידי כוחות ישראליים בעזה הוא טראגי". סנדרס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully