וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום ה-13 למבצע הטורקי בסוריה

עדי ראייה דיווחו כי כוחות אמריקניים חצו את הגבול לעיראק במסגרת הנסיגה, בעוד שבעולם מנסים לתווך בין הצדדים במטרה לשמור על השקט באזור

כוחות אמריקניים חוצים את הגבול מסוריה לכיוון עיראק, 21 באוקטובר 2019. רויטרס
כוחות אמריקניים חוצים את הגבול מסוריה לכיוון עיראק, 21 באוקטובר 2019/רויטרס
  • 12:49/ארדואן: ננקוט צעדים הכרחיים לגבי סוריה

    נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן אמר כי הוא ינקוט בצעדים הכרחיים לגבי סוריה. זאת לאחר הפסקת האש הזמנית שחתם עם ארצות הברית ולאחר פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

  • 19:45/טראמפ: ישראל וירדן ביקשו ממני לא לסגת מסוריה

    נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא עדיין מעוניין בהוצאת כל הכוחות האמריקניים מסוריה, אך ישראל וירדן ביקשו ממנו לשנות את החלטתו ולהשאיר חלק מהכוחות בשטח סוריה. הוא הוסיף כי הפסקת האש בין טורקיה לכורדים נשמרת עד כה והחדשות היוצאות מסוריה טובות. טראמפ אמר את הדברים בפתח ישיבת הקבינט. עוד אמר כי ארצות הברית מעולם לא התחייבה להישאר באזור "400 שנים" ולהגן על הכורדים.

  • 17:58/רוסיה: פוטין וארדואן ייפגשו מחר וידונו על המצב בסוריה

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ייפגש מחר עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, וידון עמו על המצב בסוריה - כך הודיע היועץ לענייני חוץ של נשיא רוסיה. הוא הוסיף כי הדרך היחידה להשגת יציבות באזור היא לקחת בחשבון את כל הקבוצות האתניות והדתיות שנמצאות בו. כמו כן אמר כי רוסיה מצויה בקשר עם נשיא סוריה אסד.

  • 13:54/אספר: דן בהשארת כוחות לצד שדות נפט בסוריה

    שר ההגנה האמריקני מארק אספר אמר כי הוא דן בהשארת כוחות בכמה אזורים בצפון-מזרח סוריה הסמוכים לשדות נפט, כדי להבטיח שלא ייפלו לידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). במהלך ביקורו באפגניסטן הבהיר אספר כי טרם הציג את האפשרות הזאת, אך תפקיד הפנטגון הוא להסתכל על הדברים בעין שונה מהממשל.

  • 23:06/פומפאו: טראמפ מוכן לפעול צבאית נגד טורקיה אם יהיה צורך

    נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מוכן להשתמש בכוח צבאי נגד טורקיה בעקבות פעילותה בסוריה, אם "יהיה צורך בכך" - כך אמר שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו. "אנחנו מעדיפים שלום על פני מלחמה", אמר פומפאו בראיון לרשת CNBC. הוא הבהיר כי "במקרה שיש צורך בפעולה צבאית, הנשיא טראמפ מוכן לחלוטין לבצע אותה".

  • 12:17/בעקבות הנסיגה: כורדים יידו אבנים על כוחות ארה"ב

    הכורדים, תושבי העיר קימשלי בסוריה, חסמו היום את דרכם של כוחות ארצות הברית שנסוגו מצפון המדינה ויידו עליהם אבנים. זאת לאחר החלטות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להוציא כוחותיו מסוריה.

  • 10:00/איראן מתנגדת להצבת עמדות צבאיות טורקיות בסוריה

    איראן הביעה את התנגדותה להצבת עמדות צבאיות טורקיות בתוך סוריה. דובר שר החוץ האיראני אמר כי "יש לפתור את המחלוקות בצורה דיפלומטית. יש לכבד את שלמותה של סוריה".

  • 09:43/עדי ראייה: חיילים אמריקנים חצו מסוריה לעיראק

    חיילים אמריקנים חצו את הגבול מסוריה לעיראק - כך דיווחו עדי ראייה לסוכנות הידיעות רויטרס. זאת במסגרת נסיגת ארצות הברית מסוריה.

  • 09:32/רוסיה: תיאום עם ארה"ב וטורקיה בסוריה יוביל ליציבות

    שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר כי תיאום בין רוסיה, ארצות הברית וטורקיה בסוריה יביא לביטחון ויציבות באזור. שויגו הדגיש שויגו כי יש לפתור בדחיפות את שאלת ההגנה על בתי הכלא בהם מוחזקים אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully