וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך עוצר בסנטיאגו: 5 נהרגו במפעל שהוצת על ידי פורעים בבירת צ'ילה

שריפת המפעל שבפרברי הבירה העלתה את מניין ההרוגים לשבעה מאז תחילת ההפגנות האלימות שפרצו במדינה במחאה על עליית מחירי הנסיעה בתחבורה ציבורית. נשיא המדינה הגן על החלטתו להכריז על מצב חירום: "דמוקרטיה מחויבת להגן על עצמה". אלפי חיילים נפרסו בבירה

צילום:רויטרס, עורך:שאול אדם

חמישה בני אדם נהרגו הלילה (שני) במפעל שהוצת בידי פורעים סמוך לסנטיאגו בירת צ'ילה, במהלך המהומות המתרחשות במדינה. המפעל הוצת בפרבר של הבירה לאחר שהרשויות הכריזו על עוצר לילה שני ברציפות בעקבות ההפגנות האלימות שפרצו במדינה נגד עליית מחירי הנסיעה ברכבת התחתית.

שירות הכבאות בעיר אמר כי חמישה בני אדם מתו במפעל בגדים שנשרף על ידי פורעים ברנקה, פרבר הממוקם צפונית לסנטיאגו. "למרבה הצער, נמצאו חמש גופות בתוך המפעל", אמר מפקד הכבאות דייגו וולאסקווז.

אלפי שוטרים וחיילים נפרסו בבירה, לאחר שבשבת הוכרז מצב חירום בשל המצב. הלילה אמר גורם ממשלתי כי הממשלה תרחיב את מצב החירום לערים נוספות, בצפון ובדרום. כוחות שהתעמתו עם מפגינים ירו גז מדמיע והשתמשו בתותח מים. כמעט כל התחבורה הציבורית בעיר הבירה, בה חיים כשבעה מיליון איש, הייתה משותקת אתמול, כשחנויות נסגרו וטיסות רבות לשדה התעופה הבינלאומי של סנטיאגו בוטלו.

צ'ילה, מהומות בסנטיאגו, 20 אוקטובר 2019. רויטרס
אלפי חיילים נפרסו. כוחות הצבא בזמן המהומות בסנטיאגו, אתמול/רויטרס

נשיא צ'ילה, סבסטיאן פיניירה, הגן הלילה על החלטת הממשלה להכריז על מצב חירום לאחר פגישה בנושא עם יושב ראש הקונגרס והסנאט וראש בית המשפט העליון. "לדמוקרטיה אין רק את הזכות, אלא היא מחויבת להגן על עצמה תוך שימוש בכל הכלים שהדמוקרטיה מספקת. ועל שלטון החוק להילחם במי שרוצה להשמיד אותה", אמר הנשיא.

מוקדם יותר הודיע השר לבטחון פנים, אנדרס צ'דוויק, כי שתי נשים נשרפו למוות לאחר שחנות הנמצאת בבעלות רשת הקמעונאות האמריקנית "וולמארט" הוצתה אתמול בשעות הבוקר המוקדמות. בכך, עלה מניין ההרוגים לשבעה מאז פרוץ ההפגנות.

ביום שבת, המפגינים, מרביתם תלמידי תיכון וסטודנטים, פרצו לתחנות הרכבת התחתית בסנטיאגו, הציתו חלק מהן וכתוצאה מכך גרמו לנזק רב ושיתקו את תנועת מערך התחבורה בעיר.

עוד בוואלה!

מצב חירום בבירת צ'ילה: מפגינים שרפו תחנות מטרו בשל עלייה במחירים

לכתבה המלאה
תחנת מטרו עולה באש בבירת צ'ילה, 19 באוקטובר 2019. רויטרס
עוצר לילי הוכרז בבירה. תחנת מטרו עולה באש בבירת צ'ילה/רויטרס

המחאה בצ'ילה, שנמשכת כבר כמה ימים ברציפות, חשפה תלונות שהולכות וגוברות בציבור על יוקר המחייה, בעיקר בסנטיאגו. צ'ילה היא אחת המדינות העשירות ביותר של דרום אמריקה, אך גם אחת הבלתי שוויוניות שבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully