וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב חירום בבירת צ'ילה: מפגינים שרפו תחנות מטרו בשל עלייה במחירים

הפגנות שנערכו בסנטיאגו נגד עליית מחירי הנסיעה ברכבת התחתית הפכו לאלימות והביאו לשיתוק מערך התחבורה בעיר. המוחים זרקו אבנים, תקפו רכבי משטרה ושרפו רכבים ומבנים. הנשיא הכריז על מצב חירום בבירה והטיל את האחריות לביטחון על הצבא

צילום:רויטרס, עורך:שאול אדם

מצב חירום הוכרז היום (שבת) בצ'ילה בעקבות הפגנות נגד עליית מחירי הנסיעה ברכבת התחתית שהפכו לאלימות. האחריות לביטחון בבירה הוטל על הצבא. המפגינים, מרביתם תלמידי תיכון וסטודנטים, פרצו לתחנות הרכבת התחתית בבירה סנטיאגו, גרמו לנזק רב ושיתקו את תנועת מערך התחבורה בעיר.

הצעירים שהשתתפו בהפגנות זרקו אבנים, תקפו רכבי משטרה ושרפו רכבים ומבנים בעיר. כמה מתחנות הרכבת התחתית בעיר נהרסו לחלוטין במהלך ההתפרעויות. המשטרה המקומית השתמשה באמצעים לפיזור הפגנות.

תחנת מטרו עולה באש בבירת צ'ילה, 19 באוקטובר 2019. רויטרס
תחנת מטרו עולה באש בבירת צ'ילה/רויטרס

המחאה בצ'ילה, שנמשכת כבר כמה ימים ברציפות, חשפה תלונות שהולכות וגוברות בציבור על יוקר המחייה, בעיקר בסנטיאגו. צ'ילה היא אחת המדינות העשירות ביותר של דרום אמריקה, אך גם אחת הבלתי שוויוניות שבה.

נשיא צ'ילה סבסטיאן פיניירה אמר כי המטרה של מצב החירום הוא "לשמור על הסדר הציבורי, להבטיח את שלום הציבור ולמנוע נזק לרכוש ציבורי". הוא הוסיף כי ממשלתו "קוראת לדיאלוג שיקל על הסבל של מי שמושפע מעליית מחירי הנסיעה".

עוד בוואלה!

על גדת הרובי-קון

לכתבה המלאה
מפגינים בסנטיאגו בירת צ'ילה, 19 באוקטובר 2019. רויטרס
מפגינים שורפים מבנים ותשתיות בסנטיאגו/רויטרס

מצב החירום שהוכרז מאפשר לרשויות לצמצם את חופש התנועה של האזרחים במדינה ואת זכות המחאה. עד כה, לא ניתן לקבוע אנשים עוכבו על ידי המשטרה וכמה נפצעו בהפגנות. מה שעורר את גל המחאות הייתה הגדלת מחיר דמי הנסיעה בכדולר ורבע לנסיעה בזמן שעות השיא.

תחנת מטרו עולה באש בבירת צ'ילה, 19 באוקטובר 2019. רויטרס
תחנת מטרו עולה באש/רויטרס
בניין עולה באש בבירת צ'ילה, 19 באוקטובר 2019. רויטרס
גם בניינים עלו באש בבירת צ'ילה/רויטרס
כוחות הביטחון מנסים לפזר הפגינות בסנטיאגו בירת צ'ילה, 19 באוקטובר 2019. רויטרס
כוחות הביטחון מנסים לפזר הפגנות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully