וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כ-75 שנה: זוהה מחדש אחד החיילים מהתמונה המפורסמת באיווה ג'ימה

היסטוריונים גילו כי הרולד קלר זוהה בטעות בתור רן גגנון כאחד מששת החיילים שנעץ את דגל ארה"ב באי היפני בזמן מלה"ע ה-2. "הוא לא דיבר על זה הרבה כשגדלנו", אמרה בתו. זו לא הפעם הראשונה שבה מתגלה טעות בתמונה האיקונית

דגל ארה"ב מונף מעל איוו גי'מה בזמן מלחמת העולם השניה. Joe Rosenthal, AP
אחד הקרבות המכריעים במלה"ע ה-2. תקיעת הדגל באיווה ג'ימה/AP, Joe Rosenthal

אחד החיילים שתועד מניף את דגל ארצות הברית בתמונה המפורסמת מאיווה ג'ימה בזמן מלחמת העולם השנייה זוהה לא נכונה - כך סבורים שלושה היסטוריונים, שאמרו כי במשך שבעה עשורים, רב-טוראי הרולד "פיי" קלר זוהה בשוגג בתור טוראי ראשון רן גגנון כאחד מששת החיילים שנעצו את הדגל ב-23 בפברואר 1945.

ההיסטוריונים שגילו זאת - סטיבן פוליי, דסטין ספנס וברנט ווסטמייר - בחנו סרטון שתועד באותו יום על ידי צלם של חיל הנחתים, שנהרג בשדה הקרב שבוע לאחר מכן. זהותו של קלר אומתה על ידי חבר חוקרים של חיל הנחתים ועל ידי חוקרים ממעבדת הראיות הדיגיטליות של ה-FBI.

בהצהרה שפורסמה בשבוע שעבר, אמרו בחיל הנחתים: "בלי קשר למי שהיה בתמונה, כל נחת ונחת שדרך באיווה ג'ימה, או שתמך במאמץ מהים והאוויר סביב האי היה ותמיד יהיה חלק מההיסטוריה היקרה של החיל שלנו. במילותיו של הגנרל דייוויד ה' ברגר, מפקד חיל הנחתים, 'כולם גיבורים"'.

משפחתו של קלר, שמת מהתקף לב ב-1979, אמרה כי היא אסירת תודה על התיקון. "עכשיו אנחנו יודעים שהוא גם בתמונה הזו", אמרה בתו לרשת NBC. "כשהייתי שואלת אותו על הצילום שעל הקיר שלנו, הוא היה אומר משהו כמו 'הקבוצה הזו הניפה דגל'. הוא פשוט מעולם לא דיבר הרבה על זה כשגדלנו".

פרטי התמונה זוכת פרס הפוליצר, המופיעה בספרי היסטוריה ובמוזיאונים, שונו כמה פעמים. ב-1946 ערכו בצבא בדיקה מקיפה סביב זהות החיילים, אחרי זרם של טענות לגבי שגיאות שנעשו בקשר לזיהוי החיילים. לפני שלוש הכריזו בחיל הנחתים כי החקירה גילתה שטוראי ראשון הרולד שולץ היה אחד מהשישה, ולא החובש ג'ון ברדלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully