וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט דחה את לו"ז הממשלה לברקזיט; ג'ונסון ינסה להקדים הבחירות

23.10.2019 / 1:22

ראש ממשלת בריטניה קיווה לאשר את הברקזיט בתוך שלושה ימים, אך ספג מכה נוספת בפרלמנט שהצביע נגד תכניתו השאפתנית. החקיקה בנושא תושהה עד שתתקבל החלטה באיחוד האירופי. מוקדם יותר הודיע ג'ונסון שבכוונתו לקדם בחירות בזק אם ייכשל במאמציו לאשר את הסכם הפרישה שלו

צילום: רויטרס

המבוי הסתום בברקזיט - עדכונים אחרונים:

  • ג'ונסון קיווה לאשר את הסכם הברקזיט בפרלמנט בתוך שלושה ימים
  • המחוקקים נתנו אישור ראשוני להסכם שלו - אך הצביעו נגד לוח הזמנים שהציב
  • הוא הודיע כי בכוונתו להשהות את החקיקה הקשורה לנושא עד להחלטת האיחוד האירופי
  • ג'ונסון: אם האיחוד יאשר את הדחייה - אקדם בחירות בזק

הפרלמנט הבריטי דחה אתמול (שלישי) את לוח הזמנים המתוכנן לחקיקת הברקזיט, בהצבעה שמהווה מכה נוספת עבור ראש הממשלה בוריס ג'ונסון. ההסכם בן ה-115 עמודים של ג'ונסון קיבל אישור ראשוני מהפרלמנט, עם רוב של 329 תומכים מול 299 מתנגדים, ובממשלתו קיוו להשלים את חקיקתו עד לסוף השבוע. עם זאת, לאור דחיית לוח הזמנים הנחוץ למהלך, כמו גם אם הדחייה תזכה לאישור האיחוד האירופי - הודיע ג'ונסון על כוונתו לגנוז את ההסכם ולקדם בחירות בזק בממלכה. בשל כך, אמר גורם בכיר כי "ביום שבת ביקש הפרלמנט עיכוב עד ינואר והיום הוא פוצץ את ההזדמנות האחרונה שלו. אם העיכוב של הפרלמנט מוסכם על ידי בריסל (האיחוד האירופי), הדרך היחידה שבה המדינה יכולה להמשיך היא בבחירות".

ג'ונסון רצה לאשר את הברקזיט בכל השלבים הנדרשים בפרלמנט בתוך שלושה ימים, ודחיית הצעתו השאפתנית - ברוב של 322 מתנגדים מול 308 תומכים - עלולה לדרדר לכאוס את תכניתו לפרוש מהאיחוד האירופי עד סוף החודש. הוא הזהיר מוקדם יותר כי אם לוח הזמנים יידחה וייאלץ אותו לדחות את הברקזיט עד לחודש ינואר, הוא ינטוש את תכניתו להעביר את ההסכם הנוכחי ויקדם בחירות, שבהן ירוץ כשהוא מבטיח להשלים את הפרישה מהאיחוד האירופי.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון בפרלמנט הבריטי 22 באוקטובר 2019. רויטרס
ג'ונסון/רויטרס

אחרי דחיית ההצבעה, אמר ג'ונסון כי בכוונתו להשהות את החקיקה הקשורה לברקזיט עד להחלטת האיחוד האירופי. אחרי התבוסה הנוספת שספג בפרלמנט, אמר ראש הממשלה הבריטי כי "האיחוד האירופי צריך להחליט כעת כיצד להשיב לבקשת הדחייה של הפרלמנט. אשוחח עם המדינות החברות באיחוד האירופי על כוונותיהן. עד שהן יגיעו להחלטה, נעצור את החקיקה". הוא הוסיף: "תנו לי להיות ברור, המדיניות שלנו נשארה שאסור לעכב את הברקזיט".

עוד בוואלה!

הגל הירוק סחף גם את שוויץ; מפלגת הימין הקיצוני נותרה הגדולה ביותר

לכתבה המלאה
כינוס הפרלמנט הבריטי בנושא הברקזיט 22 באוקטובר 2019. רויטרס
כינוס הפרלמנט בלונדון, היום/רויטרס

בסוף השבוע האחרון הושפל ג'ונסון על ידי מתנגדיו, כשנאלץ לבקש מהאיחוד האירופי לדחות את הברקזיט מעבר לתאריך המתוכנן - 31 באוקטובר, אחרי שהבטיח שלא לעשות כן. נשיא המועצה האירופית דונלד טוסק אמר כי הוא לוקח ברצינות את בקשתו.

ג'ונסון שלח את הבקשה לאיחוד האירופי, אך לא חתם עליה, ועורר זעם בקרב מבקריו. הוא אף הוסיף מכתב בו הסביר מדוע דחייה נוספת תהיה הרסנית עבור בריטניה. "דחייה נוספת תפגע באינטרסים של בריטניה, של שותפינו באיחוד האירופי ושל מערכת היחסים בינינו", כתב.

מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין במהלך כינוס הפרלמנט הבריטי בנושא הברקזיט 22 באוקטובר 2019. רויטרס
דרש להסכים על לו"ז סביר. קורבין, היום/רויטרס

יו"ר הלייבור ג'רמי קורבין אמר כי בית הנבחרים סירב "לקבוע חקיקה משמעותית להפליא בתוך יומיים בלבד - כמעט בלי להקדיש תשומת לב לניתוח ההצעה ולהשפעתה הכלכלית". קורבין, העומד בראש מפלגת האופוזיציה המרכזית בבריטניה, פנה למחוקקים מכל המפלגות וביקש מהם "להסכים על לוח זמנים סביר" לקידום המהלך בדרך הגיונית.

(עדכון ראשון: 22/10, 21:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully