וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנה לג'ונסון לפני הבחירות: מפלגת ברקזיט לא תתחרה על מושבי השמרנים

12.11.2019 / 19:40

נייג'ל פארג', אחד ממנהיגי המחנה התומך בפרישה מהאיחוד, אמר כי מפלגתו לא תציב מועמדים ב-317 המחוזות הנשלטים בידי מפלגת השלטון. לעומת זאת, הוא ייאבק ב-300 המחוזות הנשלטים בידי הלייבור. "שמתי את המדינה לפני המפלגה", אמר

עריכה: עמית שמחה

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון קיבל חיזוק משמעותי לקראת הבחירות בחודש הבא אחרי שמפלגת הברקזיט של נייג'ל פארג' הודיעה כי לא תציב מועמדים ב-317 שבהם מחזיקים השמרנים, במטרה למנוע ממתנגדי הפרישה מהאיחוד האירופי להחזיק ברוב בפרלמנט הבא.

בנוסף לכך, פראג' הודיע היום (שלישי) כי יציב מועמדים ב-300 המחוזות שבשליטת הלייבור. "שמתי את המדינה לפני המפלגה אתמול ועכשיו אקח את המאבק ללייבור. 300 מועמדים חתמו, הגיע הזמן לצאת לדרך", כתב מנהיג מפלגת ברקזיט בטוויטר.

מנהיג מפלגת ברקזיט נייג'ל פאראג' באירוע בחירות בעיר הארטלפול, בריטניה, 11 בנובמבר 2019. רויטרס
פאראג' באירוע בחירות בעיר הארטלפול, אתמול/רויטרס

המהלך מגדיל באופן דרמטי את הסיכוי שג'ונסון יישאר ראש ממשלה, ויצליח ליישם סוף סוף את תוצאת משאל העם מ-2016. פארג' הסביר אתמול כי הברקזיט בסכנה, ולכן יתמקד במאמציו נגד מתנגדי המהלך שעדיין מפלג את הממלכה ומשתק אותה בשלוש השנים שחלפו מאז.

52% מהמצביעים במשאל העם תמכו בפרישה מהאיחוד, מבלי להכריע כיצד לעשות. הפרלמנט נמצא במבוי סתום מאז בחירות בזק ב-2017 שבהן איבדו השמרנים מכוחם.

רק בשבוע שעבר הבטיח פארג' להריץ 600 מועמדים, אלא אם ג'ונסון יתמוך בפרישה מהאיחוד ללא הסכם. עם זאת, אתמול הוא האשים את הלייבור בכך ששברו את ההבטחות שלהם מ-2017. "אנחנו נתמודד גם מול יתר מפלגות התומכות בהישארות", אמר מנהיג מפלגת ברקזיט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully