וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה ליועמ"ש על זילבר: "נאומה לא השיג את מטרתו, אולי להיפך"

7.12.2019 / 11:49

רז נזרי ביקר את עמיתתו ואמר כי "לא אהב את הטון" בנאומה שבו יצאה להגנת מערכת המשפט. "משתמע שאנחנו תמיד צודקים ו'הם' המסיתים בני החושך". זילבר אמרה כי מנטרות כמו "שלטון היועמ"שים" ו"פרקליטות רקובה" הפכו לנפוצות

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

(בוידאו: הכנס השנתי של עמותת המשפט בחיפה)

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי אמר היום (שבת) כי הנאום החריף שנשאה אתמול עמיתתו, דינה זילבר, בנוגע למתקפות על בכירי מערכת האכיפה לא השיג את מטרתו - ואולי אף עשה את ההפך. "לדינה היה נאום מעולה, כתוב מופלא, שניכר שנכתב מהלב. הבעיה שלי היא הטון שיוצא מאיתנו בנושאים הללו, שממנו משתמע שאנחנו תמיד צודקים ו'הם' המסיתים בני החושך", הבהיר נזרי בפאנל בהנחיית פרופ' סוזי נבות שעסק בבחירות במסגרת כנס העמותה למשפט ציבורי בחיפה.

"הנאום של דינה זכה בצדק למחיאות כפיים כאן, אבל בציבורים בהם יש לנו בעיית אמון קשה, הוא לא השיג את מטרתו ואולי להפך". זאת לאחר שזילבר תקפה בדבריה אמש את "מסע הדה לגיטימציה חסר התקדים", המתנהל לטענתה נגד מערכת אכיפת החוק במהלך כנס של העמותה למשפט ציבורי בחיפה.

עוד הוסיף נזרי כי "צריך לזכור שההתקפות על היועץ לא התחילו עכשיו, והן נמשכות כבר שלוש שנים מצד אלה שטענו שהוא מורח את התיקים, שהוא משת"פ, קונסיליירי - וגם נגד זה ראוי לצאת. הדבר הנוסף הוא הטענות על 'שלטון המשפטנים'. גם לנו יש חלק מסוים במיתוס הזה. צריך לזכור כשאנחנו קוראים לציבור לצאת למאבק ולהתעורר, אני חושב שהנזק הכי חשוב שיש לשלטון חוק הוא שיזהו את מערכת המשפט כמזוהה עם צד אחד".

רז נזרי, במהלך כנס לשכת עורכי הדין באילת 27 במאי 2019. ליאב פלד, אתר רשמי
נזרי/אתר רשמי, ליאב פלד

זילבר נאמה אמש בכנס בחיפה ואמרה כי "זו כבר לא נחלתם של שוליים סהרוריים. מנטרות כמו 'שלטון היועמשים' ו'פרקליטות רקובה' הופכים נפוצים". "מזה זמן מתנהל מסע דה-לגיטימציה נגד מערכת אכיפת החוק. זהו קמפיין מוצלח, לא מדובר רק בנחלתם של פקידים זוטרים. מנטרות כמו פרקליטות רקובה הולכות ותוספות מקום אצל הציבור הרחב".

"אי אפשר להתעלם מכך שבתקופה האחרונה אמון הציבור במוסד הזה פוחת", המשיכה זילבר בדבריה. "יש לכך סיבות מגוונות. גם בלי לפרטן השורה התחתונה הינה שמאחר והאמון הציבורי הוא סלע קיומנו, הגברת אמון הציבור הפכה במובן מסוים לתפקיד נוסף של המוסד הזה". זילבר הוסיפה כי "עצוב שזה כך, כי מוסד היועץ המשפטי לממשלה לא צריך להתנצל על היותו שומר סף, הוא לא צריך להיות נתון באופן תדיר בעמדת מגננה והוא לא אמור לעסוק בפופולריות שלו בקרב הציבור. אבל במציאות הנוכחית, אין לו ברירה אלא להתמודד גם עם האתגר הזה, לפעול כדי להגביר את אמון הציבור בו".

עוד בוואלה!

יועמ"ש הכנסת: "ישראל נמצאת במשבר פוליטי עמוק שכמוהו כנראה לא היה"

לכתבה המלאה
דינה זילבר בטקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
"מוסד היועמ"ש לא צריך להתנצל על היותו שומר סף/ניב אהרונסון

המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה מומי למברגר, התייחס גם הוא לנאומה של זילבר ואמר כי "בעידן שאנו נמצאים היום אני רוצה להתייחס לשני מעגלים: אחד הוא 'מעגל הדאגה'. מה שאנחנו עושים פה, ומה שכל אחד עושה בביתו. זה מעגל שבו אנחנו יושבים ומדברים - אבל לא בהכרח עושים. מעגל שני הוא מעגל ההשפעה. מה אני יכול לעשות את מול מצב דברים נתון".

"אני חושב שכשאנחנו מדברים על המעגל הזה, על הפרקליטים שיוצאים לשטח מהחטיבה הפלילית, וחווים את כל מה שמדינת ישראל חווה היום, אותם פרקליטים חווים לפעמים סערת רגשות ולפעמים יש חשש מאבדן הדרך", אמר למברגר. "המצפן, שברור לוותיקים בינינו שעושים מה שצריך לעשות ולא משנה עד כמה הרוחות סוערות, צריך להעביר אותו".

למברגר דיבר על יום עיון של החטיבה הפלילית, שתוכנן לפני חצי שנה, וכותרתו "הפרקליט בעין הסערה". "לא ידענו מה יקרה בחצי שנה הזו", אמר. "וביום הזה אנחנו אמורים לשדר עד אחרון הפרקליטים את המסר, את צדקת הדרך. בנחישות ובהוגנות. ולא תמיד קל היום להיות נחוש, אל מול הסערה. והדבר השני, בדומה למה שרז (נזרי) אמר הוא התבוננות פנימית. לבדוק איפה אנחנו צריכים לעשות יותר טוב. ברור לנו שאנחנו בצד הטוב של המתרס, כי אנחנו עושים מה שחומר הראיות מספר לנו. אבל זה ברור שכשאתה מפנה אצבע מאשימה, עליך להפנות גם שלוש אצבעות לעצמך, ולבדוק את עצמך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully