וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת הודו הרגה את 4 החשודים באונס ורצח הצעירה; משפחתה חגגה

6.12.2019 / 21:28

אחרי הקריאות להוציא להורג את הצעירים שאנסו, רצחו ושרפו וטרינרית בת 27 בעיר היידראבאד, הם נורו למוות בנסיבות מסתוריות. המשטרה טוענת שהם ניסו לגנוב את נשקי השוטרים בעת השחזור, אך מיעטה בפרטים. קרוביה של הקורבן צהלו, אך אחרים הזהירו מלקיחת החוק לידיים

צילום: רויטרס

משטרת הודו ירתה הלילה (שישי) למוות בארבעת החשודים באונס וברצח של צעירה בת 27 בדרום המדינה - כך אמרה המשטרה המקומית. מפקד המשטרה, וי סי סג'אנר, אמר כי הם נורו אחרי שגנבו את כלי הנשק שניים מעשרת השוטרים שליוו אותם ליד זירת הפשע בפאתי העיר היידראבאד. לדבריו, הם נלקחו לזירה כדי לאתר את הטלפון הסלולרי ופריטים אישיים אחרים של הקורבן. הוא לא אמר כיצד הנאשמים, שלא היו אזוקים, הצליחו להתגבר על השוטרים.

במשטרה אמרו כי הארבעה - שני נהגי משאיות ושני מנקי משאיות, בני 20 עד 26 - נלקחו לזירה בסביבות השעה 6:00. עם זאת, מוקדם יותר אמר גורם במשטרה כי הירי הקטלני התרחש בסביבות השעה 3:30. לא ניתן הסבר לפערי השעות בהצהרות המשטרה. "עם התקרבותם לאזור היום בשה מוקדמת, כל הארבעה התקבצו יחד. הם החלו לתקוף את המשטרה באבנים, במקלות ובדברים אחרים", אמר סג'אנר לכתבים בזירה. "החוק מילא את חובתו, זה רק מה שאני יכול להגיד".

ההרג שלהם זכה לתשואות מצד משפחתה של הצעירה ומתושבים הזועמים על האלימות המשתוללת נגד נשים במדינה, בעוד שכמה פוליטיקאים וארגוני זכויות אדם הביעו דאגה שמא מדובר בהוצאה להורג ללא משפט.

שוטרים עומדים לצד גופותיהם של ארבעה נאשמים באונס וברצח של צעירה בפאתי העיר היידראבאד, הודו, 6 בדצמבר 2019. רויטרס
המשטרה מסרה פרטים סותרים. גופות הנאשמים בזירה, היום/רויטרס

משטרת הודו נאשמת באופן תדיר בהוצאות להורג ללא משפט, המכונות בפיה "היתקלויות", במיוחד במומבאי, שבה מתנהלות מלחמת כנופיות, ובמחוזות פונג'ב וקשמיר, שבהן מתחוללות התקוממויות מזוינות. שוטרים המעורבים במקרי הרג כאלו מכונים "מומחי היתקלויות" ונעשו עליהם כמה סרטים.

הנציבות הלאומית לזכויות אדם, גוף ביקורת במימון הממשלה, אמרה כי היא תפתח בחקירה. "מותם של ארבעה אנשים, לכאורה בהיתקלות עם אנשי משטרה, בזמן שהיו במעצר, זה מקור לדאגה עבור הנציבות", נמסר בהצהרה רשמית.

עוד בוואלה!

תקפו וגררו לשדה: נפגעת אונס בת 23 הוצתה בדרך לבית המשפט בהודו

לכתבה המלאה
כלי רכב משטרתי מעביר ארבעה נאשמים באונס וברצח של צעירה מתחנת משטרה ליד העיר היידראבאד, הודו, 30 בנובמבר 2019. רויטרס
ארבעת הנאשמים מוצאים מתחנת משטרה, בשבוע שעבר/רויטרס

במהלך השבוע האחרון מחו אלפי אנשים בכמה ערים בעקבות האונס והרצח של הצעירה. היא הייתה בדרכה לתור ברופא עם הקורקינט הממונע שלה, ולאחר מכן היא התקשרה לאחותה וסיפרה לה שיש לה תקר. היא אמרה שנהג משאית הציע לעזור לה וכי היא ממתינה ליד כביש האגרה. המשטרה אמרה שהיא נחטפה, נאנסה ונחנקה וגופתה הוצתה בפאתי העיר היידראבאד.

משפחתה בירכה על הריגתם של ארבעת הנאשמים במעשה. "עברו עשרה ימים מהיום שבו בתי מתה. אני מכיר תודה למשטרה ולממשלה על כך. נשמתה של הבת שלי חייבת לנוח עתה על משכבה בשלום", אמר אביה. קהל של אנשים שהתאסף בזירת הירי פיזר עלים על כלי רכב של המשטרה כדי להביע את תמיכתו בשוטרים. חלקם צעקו "תחי המשטרה", ואחרים הניפו שוטרים על כתפיהם.

מקרי האלימות נגד נשים לא פחתו בהודו למרות העברת חוקים חדשים ונוקשים בעקבות האונס הקבוצתי והרצח של אישה באוטובוס בניו דלהי הבירה, שהובילו להפגנות זעם ברחבי המדינה. למרות הקמת בתי משפט מיוחדים לטיפול באלימות נגד נשים, התיקים מתקדמים באטיות, בשל מחוסר בעדים וחוסר יכולתן של משפחות רבות לעבור את ההליך המשפטי הארוך. חלק מהקורבנות וקרובי משפחתם אף הותקפו בעת שהתלוננו נגד אנשים בעלי כוח, לרוב פוליטיקאים מקומיים.

הפגנה בעיר מומבאי, הודו, בעקבות אונס ורצח של צעירה בעיר היידרבאד, 3 בדצמבר 2019. רויטרס
רבים קראו להוציא להורג את הנאשמים. הפגנת מחאה במומבאי, השבוע/רויטרס

אזרחים רבים צהלו אחרי הירי בארבעת הנאשמים, והביעו תמיכה בשוטרים. עבודה נהדרת משטרת היידראבאד, אנחנו מצדיעים לכם," כתבה כוכבת הבדמינטון המקומית סיינה נהוואל. ההאשטג #encounter (היתקלות) היה המוביל ביותר בטוויטר בהודו ורביעי בעולם כולו.

במדינת אוטר פרדש, שם הוצתה אתמול אישה שנאנסה בזמן שהייתה בדרכה לבית המשפט, אמר הפוליטיקאי המקומי מייאוואטי כי על המשטרה לקבל "השראה" ממה שקרה בהיידראבאד.
האישה נמצאת במצב אנוש, והמקרה שלה עלול להתסיס את השטח עוד יותר. "יש להעניש את האחראים, ואם הם לא ייענשו, מה שקרה בהיידראבאד צריך לקרות כאן", אמר אחיה מבית החולים.

לפי נתוני הממשלה האחרונים, יותר מ-32,500 מקרי אונס נחקרו על ידי המשטרה ב-2017. עם זאת, בתי המשפט טיפלו באותה שנה רק ב-18,300 תיקים הקשורים לאונס, והשאירו יותר מ-127,800 תיקים פתוחים בסופה.

"אי אפשר לקחת את החוק בידיים"

עם זאת, לא כולם ראו בעין יפה את מה שהתרחש בהיידראבאד, ואמרו כי היעדר ההתקדמות בבתי המשפט אין משמעותה שהמשטרה צריכה לעשות צדק בעצמה.

"זה לא צדק מידי, זה חוסר צדק. אנחנו לא נגרום לנשים להיות בטוחות יותר באמצעות נטישת שלטון החוק - האם כל כך קשה להבין זאת?", כתב רוקמיני אס, בעל טור מקומי, בחשבון הטוויטר שלו.

ורינדה גרובר, עורכת דין בבית המשפט העליון, אמרה כי השוטרים שהיו מעורבים באירוע צריכים להיחקר, אך הם ככל הנראה יתגומלו במדליות. "הרג נאשמים בצורה כזו היא קיצור דרך, אבל בטווח הרחוק זה לא יעבוד, זה יביא להשלכות משלו".

הממשלה של נרנדרה מודי טרם התייחסה להרג הנאשמים, אך מנקה גנדי, מחוקק ממפלגת ג'ראטה שלו, אמר כי נראה כי שהמשטרה חצתה את הגבול.

"אי אפשר לקחת את החוק בידיים שלך, הם (הנאשמים) היו נתלים בכל מקרה על ידי בית המשפט. אם אתה הולך לירות בהם לפני שהושלם ההליך המשפטי, אז מה הטעם בבתי משפט, חוק ומשטרה?".

(עדכון ראשון: 9:45)

  • עוד באותו נושא:
  • הודו
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully