וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע חייתי: טיגריס הודי הלך את המרחק הארוך ביותר שתועד אי פעם

טיגריס תועד לאורך מסעו בן ה-1,300 ק"מ, אותם עבר לאורך חמישה חודשים. מומחים העריכו שהזכר בן השנתיים וחצי כנראה מחפש טרף, טריטוריה או זיווג. בתום הצעדה הארוכה, הוא אותר בסוף השבוע במקלט לחיות בר

עריכה: נועה לוי

טיגריס הודי נמדד הולך את המרחק הארוך ביותר שטיגריס תועד הולך אותו אי פעם - 1,300 קילומטרים. הטיגריס, שמוצמד אליו שדר רדיו בקולר, עזב את ביתו שבמקלט חיות בר במדינה ההודית המערבית מהרשטרה ביוני. הטיגריס הסתתר במשך היום ונע בלילה, כשהוא צד בקר וחזירי בר. הוא תועד מסתובב בין חוות, מאגרי מים וכבישים מהרים וכן במעבר למדינה השכנה טלנגאנה.

הטיגריס, שנקרא C1, הוא אחד משלושה גורים זכרים שנולדו לטיגריסית T1 במקלט לחיות הבר "טיפשוואר", המשמש כבית לעשרה טיגריסים במדינת מהרשטרה. בפברואר הוצמד לו הקולר עם שדר הרדיו והוא הסתובב באזורים הקרובים למקלט עד תחילת עונת המונסונים שבקיץ, אז עזב בסוף יוני את האזור והחל לשוטט למקומות מרוחקים יותר בחיפוש אחר אזור נוח לחיות בו. מאז הוא נדד בין שבעה מחוזות. בסוף השבוע הוא אותר במקלט אחר לחיות בית, במדינת המוצא שלו.

נמר הודי שתועד הולך את המרחק הארוך ביותר שתועד אי פעם בהודו. 03 בדצמבר 2019.. אתר רשמי
"הצעירים נאלצים למצוא אזורים חדשים". הטיגריס ההודי שתועד הולך 1,300 ק"מ/אתר רשמי

גורמים משירות חיות הבר ההודי אמרו כי הוא לא הלך בקו ישר. באמצעות GPS שמשדר דיווח כל שעה, הוא תועד בכ-5,000 מקומות. "ככל הנראה הטיגריס חיפש אחר אוכל, טריטוריה וזיווג. רוב אזורי המחיה הפוטנציאליים של הטיגריסים מלאים, וטיגריסים צעירים נאלצים למצוא אזורים חדשים", אמר ד"ר בילאל חביב, ביולוג בכיר במכון חיות הבר של הודו.

הטיגריס פצע קל אדם שנכנס בטעות לסבך הצמחים בו הוא נח, אולם לדברי ד"ר חביב, לא היו עוד מקרים של עימות רציני עם בני אדם. "אנשים לא יודעים שהטיגריס הזה מסתובב להם לפעמים בחצר האחורית", אמר.

גורמים משירות חיות הבר ההודי אומרים כי ייתכן שהטיגריס ייתפס ויועבר לאזור אחר כדי למנוע הישנות מקרים דומים וכן כדי להחליף לו סוללה בשדר הרדיו. מספר הטיגריסים בהודו נמצא בעלייה, אולם אזור המחיה שלהם הצטמק ואין בו מספיק טרף. כל טיגריס זקוק ל-"בנק טרף" של כ-500 חיות בטריטוריה שלו כדי לשרוד.

עוד בוואלה!

שלוש שנים לאחר שחולצו ממקדש: 86 טיגריסים מתו בתאילנד

לכתבה המלאה
נמר בגן החיות אליפור בקולקטה שבהודו. 03 בדצמבר 2019.. AP
לא היה מעורב בתקיפות רציניות של בני אדם. טיגריס בגן חיות בהודו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully