וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחה היסטורית למאמצי השימור: מספר הטיגריסים בהודו זינק ב-30%

ראש הממשלה מודי הילל את שיקום האוכלוסייה בארבע השנים האחרונות, שמונה כעת 2,967 פרטים. "אנחנו מדגישים את המחויבות שלנו להגנה על הטיגריסים"

עריכה: נועה לוי

אוכלוסיית הטיגריסים בהודו זינקה ב-30% בתוך ארבע שנים, עם הצלחתה המרשימה של תכנית השימור של המין שנמצא בסכנת הכחדה. 2,967 טיגריסים חיים בטבע כיום, בהשוואה ל-2,226 לפני ארבע שנים.

"זהו הישג היסטורי", אמר ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. "אנחנו מדגישים את המחויבות שלנו להגנה על הטיגריסים. לפני 15 שנה, היה חשש משמעותי מהירידה באוכלוסיית הטיגריסים. זה היה אתגר גדול עבורנו, אולם בנחישות, השגנו את המטרות שלנו".

המפקד נערך מדי ארבע שנים. השר להגנת הסביבה, פרקאש ג'אבדקר, אמר כי בסקירה האחרונה נעשה שימוש ב-26 אלף מצלמות שקלטו כמעט 350 אלף תמונות ברחבי בתי הגידול המוכרים של החתולים הטורפים. התמונות נבחנו על ידי תכנות מחשב שזיהו כל פרט ופרט, ואנשי רשות היערות ושימור הטבע חרשו שטח של 380 אלף קמ"ר.

טיגריס בהודו 2015. AP
ב-1900 היו מאה אלף טיגריסים ברחבי העולם. טיגריס בהודו/AP

למרות הנתונים המעודדים, מצבם של הטיגריסים עדיין עגום - ב-1900 היו יותר ממאה אלף ברחבי כדור הארץ. השפל היה ב-2010, כשמספרם הכולל היה 3,200 בלבד, אך באותו שנה חתמה הודו יחד עם 12 מדינות נוספות שבשטחיהן חיים טיגריסים על הסכם להכפלת גדול האוכלוסייה עד 2022.

הם הגיעו לסף הכחדה בשל ציד נרחב למטרות סחר וכן לאור אובדן בתי גידול עם צמיחתה של האוכלוסייה בהודו. הממשלה בניו דלהי הקצתה 50 מקומות, ממרגלות הרי ההימלאיה שבצפון-מזרח המדינה ועד למערב ולמרכז המדינה, עבור החתולים הטורפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully