וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנים לאחר שחולצו ממקדש: 86 טיגריסים מתו בתאילנד

הטיגריסים, שחולצו בקבוצה של 147 פריטים ממקדש בודהיסטי, הועברו למשמורת ממשלתית אך מצאו את מותם מנגיף שתקף את מערכת הנשימה שלהם. פעיל בארגון למען בע"ח במדינה אמר כי הרשויות החזיקו את הטיגריסים בצפיפות וללא גישה לטיפול רפואי: "הם היו צריכים לבקש עזרה"

חילוץ הטיגריסים מהמקדש בתאילנד - 2016. רויטרס
מחלצת ליד כלוב של טיגריס במהלך פשיטת המשטרה על המקדש ב-2016/רויטרס

עשרות טיגריסים שחולצו ממקדש בודהיסטי בתאילנד לפני שלוש שנים, מתו כשהם תחת משמורת ממשלתית - כך הודיעו היום (שלישי) גורמים רשמיים במדינה. רק 61 מתוך 147 הטיגריסים שניצלו ממקדש וואט פה לואנג טא בואה, שהיווה אטרקציה תיירותית ואף כונה "מקדש נמר", עדיין בין חיים.

גורמים רשמיים במחלקת הגנים הלאומיים בתאילנד אמרו שרבים מהטיגריסים, שכבר היו חלשים מאוד בשל לחץ המעבר מהמקדש, מתו כתוצאה מנגיף. הרשויות הוסיפו כי בעיות גנטיות הקשורות להתרבות הטיגריסים קשורות לנסיבות מותם. הרשויות במדינה מסרו כי גורם המוות העיקרי הינו שיתוק גרון - מצב המשפיע על הנשימה. אחרים חלו במחלת ה"כלבלבת" (canine distemper), המשפיעה על מערכת העיכול, הנשימה והעצב, ונפוצה בקרב יונקים נוספים.

טיגריס במקדש בתאילנד. רויטרס
גור טיגריס במקדש הנמר בתאילנד/רויטרס

אדווין וויק, מייסד קרן ידידי חיות הטבע בתאילנד (WFFT), אמר ל-BBC כי הטיגריסים הוחזקו בידי הרשויות בכלובים צפופים, מה שהקל את התפשטות המחלה. הוא הוסיף כי מחלת הכלבלבת ניתנת לריפוי, אך בתקציב מוגבל קשה היה לקבל גישה לטיפול. "למען האמת, מי היה מוכן לקחת כל כך הרבה נמרים בבת אחת?" אמר וויק. "הרשויות היו צריכות לבקש עזרה מבחוץ, אך במקום זאת התעקשו לבצע את כל העבודות בעצמם", הוסיף.

עוד בוואלה!

"עוד נראה": טראמפ מטיל ספק בהכחשת האיראנית למתקפה בסעודיה

לכתבה המלאה

חלקי גופות טיגריסים במקדש

מקדש הנמר היה אטרקציה תיירותית פופולרית ורווחית במחוז קנצ'אנבורי, מערבית לבנגקוק. בעבר, נמתחה ביקורת על פעילות המקדש מצד פעילי זכויות בעלי חיים, שטענו כי הוא לא הוקם כראוי בכדי לטפל בבעלי החיים וכן זלזל בתקנות המגבילות את הסחר בחיות הללו. ב-2016 פשטה המשטרה המקומית על המקדש, והטיגריסים הועברו לשני מתקני גידול ממשלתיים במחוז ראטצ'אבורי.

חלקי גופות של טיגריסים שנמצאו במהלך הפשיטה, העלו חשדות חמורים לכך שהמקדש, שנוהל כגן חיות בתשלום, עסק בגידול ובסחר לא חוקי של בעלי חיים בסכנת הכחדה. המקדש נסגר מאז 2016 ורבים מהתיקים המשפטיים עדיין נמשכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully