וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדגיש את נושא המחירים": בג"ץ הקפיא את רפורמת הקנאביס הרפואי

6.12.2019 / 1:00

בית המשפט הורה להחזיר את מחיר התרופה על כל מינוניה ל-370 שקלים עד סוף חודש מרץ. "מדוע לא יקבעו מחירי מקסימום עבור המוצרים?", שאלו השופטים. העתירה הוגשה בידי העמותה לקנאביס רפואי בשל התייקרות מחירי התרופה. משרד הבריאות: "מקבלים את ההחלטה ונפעל ליישם אותה"

צילום: מגזין קנאביס, עריכה: עמית שמחה

(בוידיאו: עימות בין רוקח ללקוח שביקש לפדות מרשם, אך בשל הרפורמה נרשם מחסור)

בג"ץ הורה אתמול (חמישי) למשרד הבריאות לעצור חלקית את רפורמת הקנאביס הרפואי, ולהחזיר את מחיר התרופה על כל מינוניה ל-370 שקלים. על פי שלושת השופטים, בהם סגן נשיאת בית המשפט העליון, חנן מלצר, ההחלטה תכנס לתוקפה ב-15 בדצמבר, וזאת עד סוף חודש מרץ הקרוב. בהחלטתם השופטים הוסיפה בשאלה "מדוע לא יקבעו מחירי מקסימום עבור מוצרי קנאביס רפואי?".

השופטים הדגישו כי השלכות ההחלטה מוטלות גם על חברות הקנאביס הרפואי. "תחולתו של צו הביניים איננה מוגבלת רק למשרדי הבריאות והחקלאות, אלא כוללת גם את חברות הייצור והאספקה של הקנביס הרפואי המשיבות בעתירה", נכתב. "את צו הביניים יש לקרוא אפוא כמטיל חובה הן על המשרדים, והן על חברות הייצור והאספקה של הקנביס הרפואי המשיבות בעתירה להוסיף ולספק קנביס רפואי למחזיקי הרישיונות שתוקפם היה אמור לפוג בתאריך 31 ביולי 2017 עד לתאריך 31 במרץ 2020, או עד עשרה ימים לאחר החלטת ועדת המחירים, לפי המוקדם ביניהם, או עד להחלטה אחרת, והכל בתנאי האספקה ובמחירים שהיו נהוגים במסגרת ההסדרה הישנה".

גידולי קנאביס בישראל, חברת תיקון עולם בתל אביב, דצמבר 2015. יותם רונן
"מחייבת את ועדת המחירים להחלטה". קנאביס רפואי/יותם רונן

העתירה הוגשה לבג"ץ בידי העמותה לקנאביס רפואי לקראת תחילת רפורמת הקנאביס, שלפניה נמכר הצמח על כל צורותיו באופן ישיר בין המגדלים לצרכנים. כצפוי, עלות המוצר התייקרה עם תחילת הרפורמה, שחייבה את החולים לקנות אותו דרך בתי המרקחת, בעוד שמחיריו הרקיעו שחקים. דבר זה, לצד כשלים נוספים ברפורמה, לדעת החולים, הובילו למחאה נגד משרד הבריאות והיחידה לקנאביס רפואי.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "במשרד קיבלו את ההחלטה ויפעלו ליישם אותה. למעשה כבוד השופט מלצר מדגיש את חשיבות נושא המחירים, דבר שבמשרד פועלים ותומכים בו. ההחלטה היום מקדמת את הנושא ומחייבת את ועדת המחירים להחלטה".

עוד בוואלה!

תחקיר חיל האוויר: השריפה במסוק היסעור לא נגרמה עקב אש במנוע

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לדעת החולים ההתייקרות הובילה למחאה. גידול קנאביס מנותק מהקרקע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully