וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של בן ה-8 תובעת: משרד הבריאות הפסיק לספק קנאביס רפואי

לירן לוי, כתבנו לענייני משטרה ובועז אפרת

4.9.2019 / 18:06

ידידיה בן ה-8, שסובל מאפליפסיה, נאלץ להפסיק לאחרונה את הטיפול בקנאביס רפואי בעקבות רפורמת משרד הבריאות. כעת, משפחתו עוזבת את הארץ ומגישה תביעה בסך יותר מ-70 אלף שקלים נגד המשרד. "טראומה נוספת בגלל אוזלת יד ובירוקרטיה של המערכת"

צילום: בני ויינר, עריכה: טל רזניק

חנה פרל קולר, אמו של הילד שלום ידידיה קולר, שניהלה מאבק מתוקשר ברפורמת הקנאביס של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הגישה אתמול (שלישי) תביעת נזיקין על סך 76,405 שקלים נגד משרד הבריאות והיחידה לקנאביס רפואי - כך נודע לוואלה! NEWS. בכתב התביעה טוענת קולר כי המשרד ויחידת הקנאביס הרפואי לא מספקות עבור בנה את התרופה לה נדרש, ועל כן היא נאלצת להגר עם ידידיה ובני משפחתה לארצות הברית, שם ניתן הטיפול הדרוש עבורו ללא כל מגבלה.

ידידה קולר בן השמונה שחולה באפילפסיה קשה עלה לאחרונה לכותרות משום שהוא לא מקבל את הטיפול בקנאביס הרפואי שהוא זקוק לו במשך חודשים ארוכים. בסרטון וידיאו שעלה לאחרונה לרשתות החברתיות, תועד ידידיה מפרכס בשל מחסור בקנאביס הרפואי.

ידידיה טופל ב-70 גרם שמן מיצוי קנאביס וב-30 גרם תפרחת קנאביס בחודש. לפני כחצי שנה הופסקה אספקת הקנאביס הרפואי של "תיקון עולם", בשל תקינת משרד הבריאות והמעבר לחוות הגידול בעמק יזרעאל. לדברי אמו של ידידיה, הפסקת הטיפול הובילה להחמרה במצבו ולפרכוסים קשים. אחד הגורמים שתרמו להעלאת הנושא לשיח הציבורי היה גיא לרר, מגיש "הצינור" ברשת 13, שמקדם את המאבק לביטול רפורמת משרד הבריאות וללגליזציה של הקנאביס בישראל וסייע רבות באיסוף תרומות לידידיה.

ידידי קולר ואמו חנה, שנאבקים ברפורמת הקנאביס הרפואי, 4 בספטמבר 2019. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
ידידיה ואמו רחל/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

התביעה הוגשה לבית משפט השלום בחדרה, בדרישה למימון כרטיסי הטיסה לארצות הברית, שכירות ודמי מחיה לחודש הראשון שם ופיצוי כספי על סך עשרת אלפים שקלים, בשל עוגמת הנפש שנגרמה להם לדבריה. ידידיה קולר ומשפחתו החליטו לעזוב את הארץ לאחת מהמדינות שיש בהן לגליזציה של קנאביס בארצות הברית, בשל מחסור ושיבושים באספקת הקנאביס הרפואי מאז יצאה לדרך הרפורמה של משרד הבריאות בישראל. אמו של ידידיה מסבירה את החלטתה בכך שבנה לא מקבל את התרופה שהוא זקוק לה בארץ, מה שלדבריה מעמיד את חייו של בנה בסכנה.

עו"ד יריב ואקנין, שהגיש את התביעה לבית משפט השלום בשם המשפחה, אמר כי "הגשת התביעה הזו היא לא פחות מאות קלון למערכת". לדבריו, "משפחתו של ידידיה תאלץ לעבור טראומה נוספת שהייתה בקלות יכולה להימנע אם האמונים על נושא הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות היו ממלאים את תפקידם כהלכה. עצוב לגלות שבישראל 2019 נאלצת משפחה לעזוב את ישראל בגלל אוזלת יד ובירוקרטיה של המערכת".

עוד בוואלה!

מנהלת בית הספר בו למד בן ה-10 שנפל אל מותו: "קשה לחשוב שלא נראה אותו"

לכתבה המלאה
תור מחוץ לחנות הקנאביס הרפואי באבן גבירול, תל אביב – "תיקון עולם" בחול המועד סוכות. ניב אהרונסון
חנות הקנאביס הרפואי של ”תיקון עולם”, לפני כניסת הרפורמה לתוקף/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully