וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-4,000 שתילים ביום: כך מאתרים גידולי קנאביס בשטחי אש | תיעוד

4.9.2019 / 8:20

בלשי המשטרה בנגב מתמודדים עם חוות גידול המוסתרות בתוך נחלים בשטחי אש. עד כה נעצרו 80 חשודים בפעילות ונתפסו אלפי קילוגרמים של מריחואנה וחשיש. "לא יצליחו להתחמק מאיתנו, נשמיד את הסמים ונדאג שלא יגיעו לרחוב", אמרו במשטרה

צלם - דוברות המשטרה

בחום לוהט של למעלה מ-40 מעלות, תוך כדי סחיבת עשרות קילוגרמים על הגב, הצליחו השוטרים למנוע מהסמים להגיע לרחוב. כבר 05:00 בבוקר התכנסו בלשי תחנת אופקים, יחד עם סיוע מתחנות אחרות במרחב נגב, לתדריך בתחנה. היום הם יצאו מוקדם לתפיסת הסמים, כשהמטרה שלהם הייתה להרוס, לשרוף ולהשמיד חוות לגידולי קנאביס שמוסתרות בתוך שטחי האש בנחל צאלים.

המידע המודיעיני שקיבלו היה מדויק מאוד, הם ניווטו במשך שעה כדי להגיע אל החווה הראשונה. לפני שנכנסו אל תוך סבך השיחים הכמעט בלתי אפשרי למעבר, העלו השוטרים רחפן לאוויר, כשאחד מהם הכווין את הכוחות אל המיקום המדויק, לפי התמונה שקיבל בצג המחשב.

פשיטת המשטרה על סוחרי סמים, 03.09.2019. דוברות המשטרה, אתר רשמי
שעות ארוכות בחום הלוהט. פשיטת המשטרה על חוות גידול קנאביס בנגב/אתר רשמי, דוברות המשטרה

השוטרים זחלו, קפצו וטיפסו כדי להגיע אל היעד הראשון, ואז גילו את עזות המצח של המגדלים, שמכירים את השטח בצורה יוצאת דופן. בלב הנחל, גדלים בסתר אלפי שיחי קנאביס בגובה של שלושה מטרים ואף יותר. בנוסף לגידולים, ניתן למצוא במקום צינורות שכנראה נגנבו מבסיסי צה"ל, גנרטורים, בריכת מים, אוהל מנוחה ועוד. השוטרים התחילו לעבוד מיד, הם עקרו את השיחים העצומים, חתכו את הצינורות, העמיסו את הציוד וחזרו בחזרה לרכבים, עד לחווה הבאה.

כשהרחפן עלה לאוויר בפעם השנייה, מפקד הכוח זיהה חממה נוספת ליד החממה שעליה קיבלו מידע מודיעיני. השוטרים מתחנת אופקים כבר מתורגלים בעבודה ולא מוותרים גם אחרי שעות ארוכות בחום הלוהט, בסיומן הגיעו לשתי החממות לאחר צעידה ארוכה בלב הנחל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פשיטת המשטרה על סוחרי סמים, 03.09.2019. דוברות המשטרה, אתר רשמי
13 אלף ק"ג מריחאונה ו-550 ק"ג חשיש/אתר רשמי, דוברות המשטרה

באותו היום אותרו שבעה מתחמי גידול, נקטפו ונשרפו למעלה מ-4,000 שתילי מריחואנה, שערכם הכספי הוא למעלה מ-20 מיליוני שקלים. רק השנה נתפסו 13 אלף ק"ג מריחואנה ו-550 ק"ג חשיש. בכלל פעילויות היחידה נעצרו 80 חשודים, ונגד 51 מהם הוגשו כתבי אישום. בנוסף, הושמדו 76 חממות לגידול קנאביס בשטחי האש של צה"ל על ידי שוטרי מרחב נגב.

"מי שמגדל סמים בשטחי האש מכיר היטב את השטח", אמרו הבלשים. "יש פה ציוד גנוב של צה"ל ויש פה יתרון שקשה לזהות את הגידולים בלב הנחל. למרות זאת הם לא יצליחו להתחמק מאיתנו, את הסמים אנחנו נשמיד ונדאג שלא יגיעו לרחוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully