וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לצרכני הקנאביס הרפואי: מחיר הרישיון יעלה 278 שקלים בלבד

לפי החלטת ועדת הכספים של הכנסת, קופות החולים יחויבו להגביל באופן גורף את מחיר קבלת האישור לשימוש, שהיה יכול להגיע לסכום של 1,500 שקלים. במשרד הבריאות אמרו כי מדובר בצעד משמעותי ביישום רפורמת הקנאביס, שתאפשר לרכוש את הצמח באמצעות מרשם בלבד

צילום: בני ויינר, עריכה: טל רזניק

הוצאת רישיון לטיפול בקנאביס יעלה 278 שקלים לשנה - כך החליטה היום (שלישי) ועדת הכספים של הכנסת. לפי ההחלטה, קופות החולים יחויבו להגביל את מחיר קבלת האישור באופן גורף. לשם השוואה, עד היום אישור לטיפול בקנאביס היה יכול להגיע לסכום של 1,500 שקלים בהנפקה פרטית.

לפי ההחלטה, לא יידרש תשלום בגין כל חידוש, כפי שדרשו בתחילה קופות החולים. התשלום נקבע במסגרת הוראת שעה לשנתיים, כאשר בכל שנה יתקיים דיווח לוועדת הכספים שבעקבותיו יוחלט האם להמשיך במדיניות או לשנותה.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הגדיר את ההחלטה כצעד משמעותי נוסף ביישום רפורמת הקנאביס, לקראת שימוש בצמח כתרופה. "מהיום יוכלו מטופלי הקנאביס הרפואי לקבל רישיון אצל כ-200 רופאים נוספים המורשים לתת רישיון לקנאביס רפואי דרך קופות החולים ובמחיר ציבורי מפוקח", אמר.

תהליך שקילת קנאביס רפואי טחון. צילום: ד"ר נירית ברנשטיין,
התשלום נקבע במסגרת הוראת שעה לשנתיים. שקילת קנאביס רפואי/צילום: ד"ר נירית ברנשטיין

במשרד הבריאות הציגו נתונים לפיהם עד כה הוכשרו 160 רופאים למתן קנאביס בקופות החולים, וכי 80 רופאים יסיימו את הליך ההכשרה בקרוב. בנוסף לכך, המשרד הודיע כי החל במהלך להכשרת רופאים מומחים שיאשרו שימוש בקנאביס לחולים בתחומי התמחותם.

"מאוד הפריע לנו שאדם שנזקק, ולעיתים קרובות מדובר באנשים שקשה להם כלכלית, יצטרך לשלם פעמיים בשנה את הסכום", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, בהתייחס להוזלת מחיר הרישיון. "עמדנו כולנו על דרישתנו שזה לא יהיה, ואני רוצה לשבח גם את משרד הבריאות ובעיקר את מנכ"ל קופת חולים כללית. הגענו להסכמה ונאמר שכל הנושא הזה יהיה בהוראת שעה לשנתיים, והתשלום יהיה אחת לשנה, ויגיעו לדווח בכל שנה על הנושא".

ראובן קוגן, סמנכ"ל בריאות כללית, אמר כי "בסופו של דבר יש הרבה חוסר ודאות לגבי התהליך הזה, אך לאור בקשת הוועדה הסכמנו שהתשלום יהיה לשנה. אנחנו מבקשים לבדוק את הדבר בפועל, אנחנו רוצים לראות שמספר הצרכנים הוא כמו שחזינו, וגם לראות איך עושים זאת הרופאים שעושים את זה מחוץ לשעות העבודה שלהם. יש מתיחות סביב זה".

עוד בוואלה!

ליברמן התחייב: מי שיגיד לא לממשלת אחדות - לא נמליץ עליו לנשיא

לכתבה המלאה

בשוק פועלים להוזלת הקנאביס

במקביל, בשוק מוצרי הקנאביס פועלים להוזלת מחיר המוצר עצמו. החל ב-1 באוגוסט תמכור חברת BOL Pharma עשרה גרם של שמן או תפרחת קנאביס ב-125 שקלים, לעומת 210 שקלים כפי שניתן היה למצוא כיום. לפי הודעת החברה, האריזה החמישית והשישית יינתנו ללקוחות בחינם במידה ובידיהם מרשם לכמות זו. מעבר לכך, כל אריזה תעלה מאה שקלים. המוצר יימכר תחת רישיון משרד הבריאות. "החברה בוחרת להחיל מנגנון מחירים מסובסד לרווחת כלל מטופלי הקנאביס הרפואי, וזאת בהמשך להודעתה בדבר הגבלת המחיר לטיפול בילדים הלוקים באוטיזם ל-300 שקלים למשפחה לחודש", נמסר.

בחודש מאי הודיע משרד הבריאות כי פקודת הסמים המסוכנים תשונה וקנאביס רפואי בהתוויות רפואיות מסוימות יינתן באמצעות מרשם ולא ידרוש רישיון ואישור מראש של משרד הבריאות, בדומה לכל תרופה אחרת. זאת במטרה להקל על המטופלים. המשרד ציין אז כי הקנאביס הרפואי יינתן באמצעות רישיון, ולא ידרוש מראש אישור מטעמם רק בהתוויית הרפואיות הבאות: מחלות אונקולוגיות, מחלות מעיים דלקתיות, התוויות נוירולוגיות כגון אפילפסיה, HIV, פרקינסון, ואפילפסיה קשה אצל קטינים.

תפרחות לאחר קטיף בשלבי ייבוש. צילום: ד"ר נירית ברנשטיין,
לקראת שימוש בצמח כתרופה. תרפחות קנאביס לאחר קטיף/צילום: ד"ר נירית ברנשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully