וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים לפני יום השנה למתקפה: מלח פתח באש בפרל הארבור; 2 נהרגו

אדם אחד נוסף לפחות נפגע מהירי במספנת חיל הים האמריקני, עד שהיורה, ששירת בצוללת העוברת עבודות תחזוקה בבסיס, שם קץ לחייו. המניע לא ידוע. בשבת יציינו את יום השנה ה-78 למתקפה היפנית, שבה נהרגו יותר מ-2,300 אמריקנים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: היממה המדממת של ארה"ב: 29 הרוגים ב-13 שעות בשני אירועי ירי המוני באוהיו ובטקסס, אוגוסט 2019)

מלח פתח הלילה (חמישי) באש בבסיס חיל הים האמריקני בפרל הארבור שבהוואי, ולפחות שלושה בני אדם נפגעו מכך - ושניים מהם נהרגו. בעקבות הירי, כוחות הצלה הוזעקו למקום, שערי הבסיס נחסמו, וסגר הוטל באזור. על פי דיווחים בתקשורת המקומית, התקרית הסתיימה לאחר שהיורה שם קץ לחייו. בצבא ארצות הברית אמרו כי שני ההרוגים הם אזרחים עובדי משרד הביטחון, אך לא שיתפו במידע מזהה נוסף או מניע אפשרי לירי.

האדמירל רוב צ'דוויק, שדיבר במסיבת עיתונאים, אמר כי לא ברור אם הקורבנות נורו במכוון או באופן רנדומלי. "באופן ברור, המחשבות שלנו נתונות למשפחות הקורבנות ולכל מי שהיה מעורב", אמר. לדבריו, היורה שירת בצוללת "קולומביה", שעוברת פעולות תחזוקה בבסיס שבו מוצבים אנשי צי וחיל אוויר.
הבסיס ושירותי החקירה של הצי מנהלים את חקירת הירי, ומושל הוואי, דייוויד איג, אמר כי הבית הלבן הציע סיוע פדרלי.

"אני עומד בסולידריות עם תושבי הוואי, בזמן שאנו מביעים את שברון הלב שלנו מהטרגדיה הזו ומביעים דאגה למי שהושפע מהירי הזה. הפרטים עדיין מתבהרים בזמן שכוחות הביטחון בבסיס המשותף של פרל הרבור-היקאם מנהלים את החקירה", כתב בטוויטר המושל.

ירי בפרל הארבור הוואי , דצמבר 2019. AP
הבית הלבן הציע סיוע בחקירה. אדם מפונה מהבסיס היום/AP

המספנה בפרל הארבור, שם אירע הירי, אחראית לתחזוק ותיקון ספינות וצוללות של הצי האמריקני באוקייאנוס השקט, שהמפקדה שלו ממוקמת אף היא בפרל הארבור. דוברת מטעם הבסיס אישרה את דבר הירי, אך סירבה למסור פרטים נוספים.

בבסיס, הממוקם כ-13 קילומטרים מהבירה הונולולו, שוכנות 10 משחתות ו-15 צוללות. ביום שבת הקרוב יצוין יום השנה ה-78 לתקיפה היפנית בפרל הארבור, שהכניסה את ארצות הברית לתוך מלחמת העולם השנייה. בהתקפה שהתרחשה ב-7 בדצמבר 1941 נהרגו יותר מ-2,300 אמריקנים.

(עדכון ראשון: 04:22)

עוד בוואלה!

השורד המבוגר ביותר מפרל הרבור מת בגיל 106

לכתבה המלאה
ירי בפרל הארבור הוואי , דצמבר 2019. AP
כוחות מחוץ לבסיס, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully