וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורה בתיכון בקליפורניה: "נער צופים" שחגג 16 - וריסס את חבריו

חבריו של נתניאל ברהו, החשוד בירי בו נהרגו שני תלמידים ונפצעו שלושה נוספים, תיארו אותו כשקט שלא היה מסוגל למעשה אלים כזה. חברו סיפר כי הייתה לו גישה לכלי נשק, אך משפחתו סמכה עליו מאחר והיה נער אחראי. המניע טרם ידוע והרשויות ממשיכות בחקירה

צילום: רויטרס

שתי יממות לאחר הירי הקטלני בתיכון בקליפורניה הנער שירה למוות בשניים מבני כיתתו ופצע שלושה, מת מפצעיו הלילה (שבת) בבית החולים. על פי הדיווחים, נתניאל ברהו בן ה-16 נכנס אתמול לתיכון שבו הוא לומד וירה בתלמידים. לברהו מלאו אתמול 16 שנים ובסביבתו תיארו אותו כ"נער צופים" שקט. עם זאת, המשטרה טרם פרסמה את זהותו בשל גילו הצעיר.

שני תלמידים נורו למוות ושלוש נוספים נפצעו בתקרית שהתרחשה אתמול סמוך לשעה 7:30 (שעון מקומי) בתיכון "סוגוס" בעיר סנטה קלריטה, צפונית ללוס אנג'לס. הרשויות חושדות שלאחר מכן ברהו ירה לעצמו בראש. הוא פונה לבית החולים במצב אנוש.

היורה בתיכון בקליפורניה, נתניאל ברהו, 16 בנובמבר 2019. רשתות חברתיות, צילום מסך
היורה בתיכון בקליפורניה, נתניאל ברהו/צילום מסך, רשתות חברתיות
זירת הירי בתיכון בקליפורניה, 14 בנובמבר 2019. AP
לחשוד מלאו 16 שנים. תלמידים בזירת הירי, אתמול/AP

לפי גורמים הבקיאים בתקרית, הירי כולו התרחש במשך 16 שניות בלבד. בתיעוד ממצלמות האבטחה נראה כי החשוד שלף אקדח מסוג קליבר 45 מ"מ מתרמילו וירה בתלמידים, בטרם הפנה את כלי הנשק וירה בעצמו.

טרם ידוע מה המניע לירי או מערכת יחסים כלשהי בין החשוד לקורבנות. בנוסף לכך, לפי המשטרה המקומית, אין סימן לכך שפעל בשם קבוצה אידאולוגית מסוימת.

עוד בוואלה!

שני הרוגים ושלושה פצועים בירי בתיכון באזור לוס אנג'לס; היורה נעצר

לכתבה המלאה
זירת הירי בתיכון בקליפורניה, 14 בנובמבר 2019. AP
טרם ידוע מה המניע לירי. תלמידים מתאבלים, אתמול/AP

אנשים שהכירו את החשוד תיארו אותו כאדם שקט, ואמרו שלא תיארו כי יהיה מסוגל לפעול באלימות כזאת. לפי רשת CNN, חבריו נהגו לכנות אותו "נייתן".

ברוק ריסלי, תלמידת תיכון סאוגוס שהכירה את החשוד מאז בית הספר היסודי, תיארה אותו כ"חכם באופן טבעי" ומופנם, אם כי פתוח לחבריו הקרובים. בנוסף לכך, אמרה ריסלי שלא התנהגו אליו בבריונות, הייתה לו חברה והוא היה פעיל בצוות הצופים.

בריציו דלרוסריו, שהיה חבר בנבחרת הקרוס קאנטרי יחד עם החשוד, סיפר גם הוא כי ברהו היה "נרומלי לגמרי" ולא "ילד מוזר". לדבריו, "הפעם האחרונה שראיתי אותו הייתה במרוץ לפני שבועיים. הוא היה נורמלי לגמרי. עמדתי לידו והוא איחל לי בהצלחה".

זירת הירי בתיכון בקליפורניה, 14 בנובמבר 2019. AP
"לא היה מוזר". פצוע מפונה מזירת הירי, אתמול/AP

חבר נוסף של ברהו, שביקש להישאר בעילום שם, סיפר כי הייתה לו גישה לאקדחים, אך אף אחד בסביבתו לא היה מודאג מאחר והיה אחראי וידע איך להשתמש בהם. הוא תיאר את אמו של החשוד כ"אישה המתוקה ביותר שאי פעם פגשתי". שכן נוסף תיאר את המשפחה כ"אנשים ממש נפלאים".

אביו של החשוד מת מהתקף לב בדצמבר לפני שנתיים. לדברי כלי התקשורת, ברהו הצעיר הושפע מאוד ממותו. ב-2015 נעצר האב בחשד לניסיון תקיפה של בת זוגו, אך לבסוף הרשויות ביטלו את האישום נגדו מחוסר ראיות.

עודכן לראשונה 15/11 21:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully