וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגיעה בלב האומה": מצב חירום הוכרז בוונציה עקב ההצפות

איטליה הכריזה על מצב החירום בעיר בעקבות גאות שגרמה להצפות ונזק רב, בשווי מיליוני אירו. ראש הממשלה קונטה אמר כי הקבינט אישר את המהלך ו-20 מיליון הוקצו מיידית לטיפול בהרס. "תיירים מצטלמים אבל העיר סובלת"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

איטליה הכריזה אתמול (חמישי) על מצב חירום בעיר ונציה, זאת לאחר שגאות חריגה התרחשה בעיר וגרמה להצפות שהביאו לנזק רב בכנסיות, בחנויות ובבתים. ראש הממשלה, ג'וזפה קונטה, אמר כי הקבינט אישר את מצב החירום, וממשלתו הקצתה מיידית 22 מיליון אירו לטיפול בהרס הכבד, לאחר ההצפה שהתרחשה ביום שלישי האחרון. ראש העיר לואיג'י ברוגנרו העריך את הנזק לוונציה במאות מיליוני אירו.

קונטה, שכינה את ההצפה "פגיעה בלב האומה", פגש את ראש העיר של ונציה, ושירותי החירום, לפני שערך ביקור בעסקים מקומיים שנפגעו מהשיטפון. בתוך כך, תושבים שבתיהם נפגעו יקבלו סכום בסך 5,000 אירו בסיוע ממשלתי, ואילו בעלי המסעדות והחנויות יוכלו לקבל עד 20 אלף אירו ולהגיש בקשה לפיצוי כספי נוסף בהמשך.

בזמן שהרשויות העריכו את היקף הפגיעה באוצרות התרבות של ונציה, כמו בזיליקת סנט מרק, שם חדרו המים אל הקריפטה, חדר תת קרקעי בכנסיה, רבים עצרו לשתות קפה באופן שגרתי בברים ובבתי הקפה שהוצפו, כשהם עומדים בתוך כמה סנטימטרים של מים.

שיטפונות והצפות בוונציה שבאיטליה. 15 בנובמבר 2019.. רויטרס
הצפות מהגאות בוונציה שבאיטליה/רויטרס

תיירים שנכחו בעיר ניצלו את ההפוגה ממזג האוויר הבעייתי ויצאו להתסובב בכיכר סן מרק השמשית. הרשויות מסרו כי ישנן התרעות מפני שיטפונות, וגורמים מקומיים אמרו כי גובה המים צפוי להגיע היום (שישי) לגובה מטר וחצי. עם זאת, בעוד סערות ורוחות חזקות מכות את האזור, הגאות עדיין צפויה להיות נמוכה יותר מהשיא אליה הגיעה ביום שלישי, שכמותו לא נראה 50 שנה.

התיירת האוסטרית, קורנליה ליטאאואר בת ה-28, אמרה שהיא חשה רגשות מעורבים כשראתה את הכיכר המפורסמת של ונציה שקועה למחצה. "עבור התיירים זה מדהים, זה משהו לראות. אבל עבור האנשים שגרים כאן זו בעיה אמיתית", אמרה. עוד הוסיפה ליטאאואר כי "זה מוזר, תיירים מצטלמים אבל העיר סובלת".

במסגרת הפגיעה בעסקים בעיר בעקבות המצב, גם עסקי התיירות נפגעים. בית המלון לוקנדה אל לאון בוונציה אמר כי הסיקור התקשורתי הבינלאומי על ההצפה השפיעה על התיירים, ונרשמו ביטלוי הגעה של כמה מהאורחים.

ג'יי וונג, תושב הונג קונג בן 34, סיפר כי "הטיול הזה תוכנן לפני זמן רב, כך שלא יכולנו לשנות אותו. למעשה זו חוויה טובה. זו הרפתקה".

עוד בוואלה!

גלים בגובה 1.87 מטר: הצפות היסטוריות בוונציה

לכתבה המלאה
ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני בסיור בשיטפונות והצפות בוונציה שבאיטליה. 15 בנובמבר 2019.. רויטרס
ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני בסיור בוונציה, השבוע/רויטרס

מאז 1923, רק פעם אחת הגיע מפלס המים יותר גובהה ממה שנמדד ביום שלישי, עם 1.94 מטר בשנת 1966.

ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני הגיע לסיור פרטי בבזיליקה, לצפות בנזק שנגרם לבבנה העתיק. בנוסף, מנהיג הימין הקיצוני מתאו סלביני אמור לבקר בו במהלך היום.

שיטפונות והצפות בוונציה שבאיטליה. 15 בנובמבר 2019.. רויטרס
"הנזק שנגרם לאנדרטות ולאנשים מדאיג". ונציה אחרי הגאות החריגה/רויטרס

רבים האשימו את האסון בהתחממות הגלובלית והזהירו כי איטליה - מדינה המועדת לאסונות טבע - חייבת להיות ערה לסיכונים הנובעים מעונות הפכפכות יותר ויותר. שר איכות הסביבה, סרג'יו קוסטה, אמר כי "עלינו להיות גמישים ולהסתגל. אנו זקוקים למדיניות המתבוננת באקלים בעיניים שונות לחלוטין".

שרת התחבורה פאולה דה מיקלי התיחסה לניסיונות למצוא פתרון טכנולוגי שיימנע בעתיד את הגאות וההצפות ההרסניות. "הפיתרון ההנדסי הזה בסופו של דבר יעלה כמעט שישה מיליארד אירו", אמרה. התוכנית כוללת 78 שערים\מחסומים שניתן להעלות להגנה מפני הגאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully