וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סתום את הפה": חילוקי דעות בין הגנרל לאדריכל בשחזור נוטרדאם

גנרל ז'ורז'לין והאדריכל וילנייב נחלקו ביניהם אם על הצריח החדש של הקתדרלה להיראות מודרני או שחזור של זה מימי הביניים. לדעת הגנרל, על הצריח להיות בסגנון עכשווי, ולטענתו "צריך להתנהל בחוכמה כדי שנוכל לבחור נכון עבור נוטרדאם". מקרון תומך בעמדתו של איש הצבא

השריפה בקתדרלת נוטרדאם בפריז, 2019/צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הגנרל המפקח על שחזור קתדרלת נוטרדאם בפריז אמר כי על האדריכל הראשי של הבניין "לסתום את פיו". זאת בשל מחלוקת שהתגלעה בין הגנרל ז'אן-לואי ז'ורז'לין והאדריכל פיליפ וילנייב, בשאלה אם על הצריח החדש של הקתדרלה להיראות מודרני או שחזור של המקורי מימי הביניים.

נוטרדאם עלתה באש בחודש אפריל האחרון, ואיבדה את הצריח שלה, את הגג ואת הממצאים הרבים שהיו בה. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, קבע מועד אחרון של חמש שנים להשלמת פרויקט השיקום הענק. מומחים הזהירו כי מטרה זו עשויה להיות שאפתנית מדי - והאדריכל וילנייב אמר בעבר כי הדרך היחידה בה ניתן להשיג את התוצאה הרצויה היא שעל הצריח להיות העתק של זה שנשרף.

פועלים החלו בעבודות לשיקום קתדרלת נוטרדאם. רויטרס
מחלוקת על אופן השחזור. קתדרלת נוטרדאם במהלך עבודות השיקום מהשריפה/רויטרס

ואולם, הנשיא מקרון והגנרל ז'ורז'לין סבורים שניהם כי על הצריח החדש להיות "עכשווי". ויכוח פומבי על תכנון הצריח פרץ בישיבת ועדת התרבות של האסיפה הלאומית הצרפתית בשלהי יום רביעי האחרון.

בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי הגנרל אמר כי "באשר לאדריכל הראשי, כבר הסברתי שהוא צריך לסתום את הפה", ובהמשך אמר כי כל המעורבים צריכים "להתנהל בחוכמה כדי שנוכל לבחור נכון עבור נוטרדאם, עבור פריז, עבור העולם". הוא הוסיף כי החלטה סופית על הצריח צפויה להתקבל בשנת 2021.

באותו היום, שידר ערוץ טלוויזיה בצרפת שלושה קטעים מתוך הכנסייה, שבהם נראה הצריח החסר והגג השרוף שלו, כמו גם פסולת שנאספה בקומת הקתדרלה. בחודש שעבר אמר וילנייב לשדרן RTL כי: "או שאחזיר אותו באופן זהה (...) או שהם יוצרים צריח עכשווי ומישהו אחר יעשה את זה".

בתוך 24 שעות מהשריפה שאירעה ב-15 באפריל, גוייסו מאות מיליוני יורו לסיוע במימון בניית הקתדרלה מחדש.

עוד בוואלה!

שני הרוגים ושלושה פצועים בירי בתיכון באזור לוס אנג'לס; היורה נעצר

לכתבה המלאה
שיפוץ הנוטרדאם בפריז - ה-23 לאפריל 2019. רויטרס
שיפוץ הנוטרדאם שבפריז/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully