וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע טיהור בפריז: אזור קתדרלת נוטרדאם בהסגר מחשש לזיהום עופרת

בעשרת הימים הקרובים יזרימו צוותים מיוחדים מים בלחץ גבוה, יחד עם חומרים מטהרים, אחרי ששריפת הגג והצריח של המבנה ההיסטורי שחררה חומרים מסוכנים לאוויר. עבודות השיקום אמורות להתחדש לאחר מכן

השריפה בקתדרלת נוטרדאם בפריז, 2019/צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

פועלי ניקיון החלו במבצע "טיהור" גדול בסביבת קתדרלת הנוטרדאם בפריז בעקבות חשש מזיהום עופרת בעקבות השריפה הגדולה בחודש אפריל. זהו הניסיון השני להסיר את חלקיקי האבק המסוכן שהתפזרו במרכז בירת צרפת והתיישבו בבתים, בבתי ספר ובקרקע. המשטרה סגרה החל מאתמול את האזור לכניסת כלי רכב והולכי רגל, והמבצע יימשך עשרה ימים. גם תחנת הרכבת הסמוכה נסגרה וקווי האוטובוס הוסטו ממסלולם.

הצוותים מקווים להשתמש בזרנוקי מים בעלי לחץ גבוה במיוחד, המלאים בחומרים מטהרים או בג'ל. מומחים אומרים כי כ-400 טונות של עופרת מהגג והמצריח עלו באש במהלך השריפה שאיימה להביא לקריסת המבנה ההיסטורי. הרשויות המחוזיות אמרו כי העבודות לשיקום המבנה שניזוק - שנעצרו בשל החשש לבריאות הפועלים - יחודשו בשבוע הבא. "העדיפות שלנו היא לחזות מראש כל סכנה שעלולה להשפיע על העובדים באתר", אמר מישל קדו, ראש המחוז, בהצהרה שמסר.

כמה בתי ספר ומעונות באזור עוברים טיהור לפני תחילת הלימודים בספטמבר, ו-162 תלמידים נבדקו מחשש שיש בדמם עופרת, כשאצל 16 מהם נמצאו רמות המצריכות מעקב ואצל אחד מהם הייתה רמה גבוהה במיוחד. עם זאת, הרשויות אמרו כי לא ברור אם יש קשר ישיר לשריפה. בחודש מאי אמרו במשטרה וברשויות כי האוויר באזור הקתדרלה לא מזוהם.

קתדרלת נוטרדאם, פריז, צרפת, 16 באפריל 2019. AP
עוברי אורח מחוץ לקתדרלה אחרי השריפה, אפריל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully