וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה בצרפת: סיגריה דלוקה או תקלה חשמלית גרמו לשריפה בנוטרדאם

יותר מחודשיים אחרי שהקתדרלה המפורסמת שבפריז כמעט נהרסה לחלוטין, התובעים לא נקבו בתשובה חד משמעית לגבי הסיבה לשריפה, אך ההערכה היא כי היא נגרמה מסיגריה שלא כובתה או מתקלה חשמלית. הם שללו את החשד לכוונה פלילית

השריפה בקתדרלת נוטרדאם בפריז, 2019/צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

סיגריה שלא כובתה או תקלה חשמלית היו מה שגרמו לשריפה שהרסה את קתדרלת נוטרדאם בפריז בחודש אפריל האחרון - כך הודיעו היום (רביעי) התובעים בצרפת, ששללו את האפשרות שעומד מניע פלילי מאחורי התקרית.

הצהרת התובעים, שדיווחו גם כי נפתחה חקירה בחשד לרשלנות, היא הפעם הראשונה שבה מתפרסמת הערכה רשמית לסיבות לפריצת שריפת הענק ב-15 באפריל. אבל יותר מחודשיים אחרי שהקתדרלה המפורסמת כמעט נחרבה עד היסוד, עדיין לא הוצגו מסקנות חד משמעיות לגבי מה שגרם לאחת השריפות הקטסטרופיות בתולדות הבירה הצרפתית. החוקרים בחנו אפשרויות רבות לנסיבות הדליקה, ואמרו כי האפשרויות כוללות "תקלה במערכת החשמל או שריפה שהתחילה בסיגריה שלא כובתה", כפי נכתב בהצהרה.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
חשש לזיהום: נשים בהיריון וילדים החיים ליד נוטרדאם נקראו להיבדק
"הצייר הנביא" חזה כבר ב-1938 את השריפה בנוטרדאם?
בהלה בפריז: הגשם מתקרב - ומאיים להחמיר את הנזק בנוטרדאם

כנסיית נוטרדאם לאחר השריפה, 16 באפריל 2019. AP
חודשיים אחרי השריפה, לא ברור עדיין מה גרם לשריפה. קתדרלה נוטרדאם לאחר השריפה/AP

עם זאת, החוקרים הודיעו שאין ראיה התומכת בתיאוריה ש"מקור פלילי" גרם לאש. בהצהרה, שנחתמה על ידי התובע הכללי בפריז, רמי הייץ, צוין כי המסקנות המוקדמות התבססו על מאה ריאיונות עם עדים.

שר התרבות של צרפת, פרנק רייסטר, אמר החודש שהמבנה עדיין במצב שברירי, זאת לאחר שהלהבות הובילו לקריסת הגג ואחד מצריחי המבנה. לפני כשבועיים, השתתפו כ-30 אנשי דת חבושים בקסדות לבנות במיסה בקתדרלת נוטרדאם, לראשונה מאז השריפה. המיסה, שמנציחה את קדושת המקום, נערכה בחדר תפילה צדדי שלא ניזוק בלהבות, והכמרים נותרו כשלראשם קסדות לאורך כל הטקס.

עוד באותו נושא

תפילות עם קסדות: מיסה ראשונה בנוטרדאם מאז השריפה

לכתבה המלאה
מיסה ראשונה בקתדרלת נוטרדאם בפריז אחרי השריפה, 15 ביוני 2019. רויטרס
לפני כשבועיים התקיימה מיסה לראשונה מאז השריפה. הכמרים חבושי קסדות במיסה לאחר השריפה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully