וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לזיהום: נשים בהיריון וילדים החיים ליד נוטרדאם נקראו להיבדק

בדמו של ילד החי באזור הקתדרלה המפורסמת בפריז, שעלתה באש לפני כחודשיים, נמצאו רמות גבוהות של עופרת ועתה קוראות הרשויות לקבוצות סיכון להתייעץ עם רופאים. לפי פעילים סביבתיים, האתר הפך ל"פסולת רעילה" אחרי השריפה

השריפה בקתדרלת נוטרדאם בפריז, 2019/צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הרשויות בצרפת מייעצות לנשים בהיריון ולילדים החיים ליד קתדרלת נוטרדאם לעבור בדיקות דם מחשש לזיהום של עופרת בעקבות השריפה ההרסנית. זאת אחרי שבדיקות שערך ילד החי באזור הראו שבדמו יש רמות גבוהות מהרגיל של עופרת.

האש שהשתוללה במבנה ההיסטורי בפריז לפני כחודשיים שחררה חומרים רעילים לאוויר. הארגון הסביבתי "רובין דה בוואז" אמר כי 300 טונות של עופרת מגג הקתדרלה ומהצריח שלה נמסו בלהבות, מה שמעמיד את האזורים הסמוכים בסכנת זיהום. הארגון הפציר ברשויות לטהר את האתר, שמצבו הנוכחי הוגדר על ידו כ"פסולת רעילה", בטרם יחלו עבודות השיקום הממושכות בקתדרלה שנבנתה לפני 800 שנה וכמעט שקרסה לחלוטין.

שבוע לאחר השריפה המעיטה המשטרה בחומרת הסכנה, אם כי היא הזהירה תושבים החיים בסמיכות לאתר התיירות המפורסם להשתמש במגבונים לחים נגד אבק. עתה, רשות הבריאות האזורית פתחה ב"חקירה סביבתית" שהובילה לקריאה לנשים בהיריון ולילדים בני שבע ומטה להתייעץ עם הרופא שלהם. החוקרים גם לא שוללים שרמות העופרת הגבוהות - 50 מיקרוגרם לליטר - שנמצאו בדמו של הילד הגיעו ממקור אחר.

שריפה בקתדרלת נוטרדאם, פריז 15 באפריל 2019. רויטרס
הנוטרדאם עולה באש, אפריל/רויטרס

עופרת, לפי ארגון הבריאות העולמי, מסוכנת במיוחד לילדים והיא פוגעת במערכות רבות בגוף. היא יכולה לגרום לנזק מוחי כמו גם למערכת העצבים ולכליות, ואין רמה ידועה של חשיפה לחומר הרעיל שנחשבת לבטוחה.

על אף שהכבאים הצליחו להציל את המבנה ועל רוב חלקו הפנימי, מאז הדליקה נמשכים המאמצים לייצב את המבנה. הנשיא עמנואל מקרון הבטיח לשקם את אחד מהסמלים הבולטים ביותר של הבירה פריז בתוך חמש שנים, במקביל לקיום המשחקים האולימפיים בעיר ב-2024, אך יש מי שמטיל ספק בלוח הזמנים הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully