וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכב שלה דעך: הסנאטורית קמלה האריס פורשת מהמרוץ הדמוקרטי

הסנאטורית מקליפורניה, שבתחילת הקמפיין הייתה כוכבת עולה, אולם לא הצליחה להתרומם בסקרים. "אחת ההחלטות הקשות בחיי", אמרה האריס, שהייתה האישה השחורה היחידה במרוץ. טראמפ לעג לה כי הוא "יתגעגע", והיא השיבה לו: "ניפגש בבית המשפט"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

הסנאטורית קמלה האריס הודיעה אתמול (שלישי) על פרישה מהפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר. היא החלה את הקמפיין שלה בינואר כהטבחה גדולה, אך היא התקשתה לטפס לצמרת הצפופה.

בחודש שעבר פוטרו אנשי הצוות במטה של האריס בבולטימור, בניו המפשייר ובמדינתה, קליפורניה. האריס בת ה-55 והאישה השחורה היחידה במרוץ, מבקרת חריפה של הנשיא דונלד טראמפ, נתפסה בעבר ככוכבת עולה בתוך המפלגה, אך היא לא הצליחה להתעלות על ג'ו ביידן, ברני סנדרס, אליזבת וורן ופיט בוטיג'ג'.

היא השיקה את הקמפיין שלה בפני קהל של יותר מ-20 אלף איש באוקלנד, קליפורניה והגיעה לספרות כפולות בסקרים לאחר שתקפה את ביידן על סוגיות הגזע במהלך עימות ביוני, אך היא החלה לקרטע בחודשים האחרונים.

"בחנתי זאת והסתכלתי על זה מכל זווית אפשרית, ובימים האחרונים הגיעתי לאחת ההחלטות הקשות ביותר בחיי", הודיעה האריס בהודעת דואר אלקטרוני לתומכיה. "לקמפיין שלי פשוט אין את המשאבים הכספיים שאנו צריכים כדי להמשיך. אני לא מיליארדרית. אני לא יכולה לממן קמפיין משלי. וככל שהקמפיין נמשך, זה נעשה יותר ויותר קשה לגייס את הכספים שאנחנו צריכים כדי להתמודד".

הסנאטורית מקליפורניה, קמלה האריס במהלך נאומה באטלנטה, ארה"ב 20 בנובמבר 2019. AP
קרסה בסקרים. האריס בעימות בחודש שעבר/AP

אחרי שטראמפ לעג לה כשכתב בטוויטר "נתגעגע", היא לא נותרה חייבת וכתבה: "אל תדאג, הנשיא. אראה אותך במשפט". היא התייחסה להליך ההדחה נגד טראמפ בקונגרס, שאתמול התקדם שלב נוסף אחרי שוועדת המודיעין בבית הנבחרים אמרה כי יש ראיות "מכריעות" כדי להדיח את טראמפ. עם זאת, סעיפי ההדחה טרם הוגשו רשמית נגד טראמפ.

ביידן שיבח את האריס אחרי הודעת הפרישה שלה, למרות העימותים הלוהטים ביניהם. "היא אינטלקטואלית מהשורה הראשונה, מועמדת מהשורה הראשונה", אמר סגן הנשיא לשעבר, שהוסיף: "יש לי רגשות מעורבים משום שהיא באמת אדם סולידי ועמוס בכישרון. אני בטוחה שהיא לא תפסיק לרצות לבצע את השינויים שאפכת לה מהם". גם מועמדים אחרים במרוץ הצפוף שיבחו את האריס.

האריס, לשעבר התובעת הכללית בסן פרנסיסקו, כבר העפילה לסיבוב הבא של העימותים הדמוקרטיים, שיתקיימו בהמשך החודש במדינתה קליפורניה. ואולם, הסקרים הראו כי היא זוכה לאחוזי תמיכה בודדים בסקרים הארציים, כמו גם בסקרים במדינות ההצבעה המוקדמות.

עוד בוואלה!

התובעת מקליפורניה שהיממה את ביידן חולמת על הבית הלבן

לכתבה המלאה

"נתראה במשפט"

אחר שגייסה בתחילה 12 מיליון דולר בשלושת החודשים הראשונים לקמפיין שלה, המומנטום של האריס נעצר. פרשנים אמרו כי סיסמת ההקמפיין המקורית שלה "מען העם" - שהתייחסה לקריירה שלה כתובעת - לא הצליחה למשוך את תמיכתם של מצביעים צעירים ופרוגרסיביים יותר.

היא החליפה לסיסמה חדשה, "אג'נדה 3:00", כשהיא מתייחסת לסוגיות שמותירות את המצביעים ערים בלילה - אך גם זו לא רוממה אותה בסקרים, והיא שבה לשורשיה עם הסיסמה "הצדק נמצא בקלפי".

מבקריה תקפו על כך שהיא ניהלה תיקים נגד משתמשי קנאביס בזמן כהונתה כתובעת של סן פרנסיסקו, על אף שהיא הודתה שהיא השתמשה בסם בעצמה. היא גם דחפה להטלת עונשים קשים יותר על הורים לתלמידים המשתמטים מלימודים, והיא התנגדה לחקירות עצמאיות של ירי משטרתי עד למאי האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully