וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל בלומברג הודיע רשמית: "רץ לנשיאות ארה"ב כדי להביס את טראמפ"

24.11.2019 / 18:41

לאחר הדיווחים, המיליארדר וראש עיריית ניו יורק לשעבר פרסם הודעה ובה בישר כי יתמודד בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות. לדבריו, "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ארבע שנים נוספות של הפעולות הפזיזות של הנשיא"

צילום: רויטרס

המיליארדר וראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג הודיע היום (ראשון) באופן רשמי כי יתמודד בפריימריז הדמוקרטיים לבחירות לנשיאות ארצות הברית. באתר האינטרנט הרשמי של הקמפיין שלו כתב בלובמברג: "אני רץ לנשיאות כדי להביס את דונלד טראמפ ולבנות מחדש את אמריקה". הרפובליקני לשעבר בן ה-77 הוסיף כי "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ארבע שנים נוספות של הפעולות הפזיזות של הנשיא טראמפ. אם הוא יזכה בעוד כהונה, ייתכן כי מעולם לא נשתקם מהנזק".

ההודעה הרשמית מאשרת את הדיווחים בשבועות האחרונים על כוונתו להכריז על הצטרפותו למרוץ לנשיאות. זאת, עשרה שבועות בלבד לפני הבחירות המקדימות. המהלך משקף את החשש הגובר בתוך המפלגה הדמוקרטית באשר לחוזקם של מועמדיה הנוכחיים.

מייקל בלומברג, 29 בינואר 2019. רויטרס
ינסה להתמודד נגד טראמפ. בלומברג/רויטרס

בלומברג, שדורג בשנה שעברה על ידי מגזין "פורבס" במקום ה-11 ברשימת עשירי העולם, הצטרף למפלגה הדמוקרטית רק לפני שנה. כאיש בעל קשרים עמוקים לוול סטריט, המיליארדר צפוי להתקשות מול הבייס הפרוגרסיבי של המפלגה. עם זאת, המשאבים העצומים שלו והפרופיל המתון שלו עשויים למשוך את המצביעים בבחירות שהפכו למסע לחיפוש המתחרה הטוב ביותר להביס את טראמפ.

כבר בשלב זה, בלומברג התחייב להוציא יותר מ-150 מיליון דולר על הקמפיין הבחירות שלו. התקציב כולל יותר ממאה מיליון דולר לטובת מודעות אינטרנטיות נגד טראמפ, כ-20 מיליון דולר נוספים להודעות עבור מיעוטים ועוד 30 מיליון דולר על סבב ראשון של פרסומות בטלוויזיה.

המיליארדר לא ציין מה הסכום שיהיה מוכן לשלם בסך הכול עבור שאיפותיו הפוליטית. למרות זאת, יועצו הבכיר הווארד וולפסון הבהיר כי ישלם "כמה שצריך כדי להביס את דונלד טראמפ".

עוד בוואלה!

בעימות הדמוקרטי, כולם הסכימו על דבר אחד: צריך להדיח את טראמפ

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במפעל של אפל בטקסס, 21 בנובמבר 2019. רויטרס
"אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ארבע שנים נוספות". טראמפ/רויטרס

עוד לפני ההכרזה הרשמית, כמה מיריביו הדמוקרטים מחו נגד תכניותיו להשתמש בקמפיין בהונו האישי. הסנאטור ברני סנדרס צייץ בסוף השבוע האחרון: "אני נגעל מהרעיון שמייקל בלומברג או כל מיליארדר חושבים שהם יכולים לעקוף את ההליך הפוליטי ולבזבז עשרות מיליוני דולרים כדי לקנות בחירות".

מועמדת נוספת מטעם המפלגה הדמוקרטית, הסנאטורית אליזבת וורן, תקפה אף היא את תכניותיו של בלומברג. לדבריה, "אני מבינה שלאנשים עשירים יהיו יותר נעליים, מכוניות או בתים מאיתנו, אבל אין להם חלק גדול יותר בדמוקרטיה, במיוחד לא במפלגה הדמוקרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully