וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מזהיר את הדמוקרטים מפני מדיניות שמאלית מדי: "לא מחובר למציאות"

נשיא ארה"ב טרם הביע את תמיכתו באחד מהמועמדים הרבים המתחרים על הזכות להתמודד מול טראמפ, אך רמז נגד האגף הרדיקלי במפלגה. "ארה"ב פחות מהפכנית, ויותר מעוניינת בשיפור. רוב המצביעים לא רוצים להפיל את המערכת"

LIVE

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה הזהיר את המועמדים בפריימריז הדמוקרטיים מפני תמיכה במדיניות שאינה "מחוברת למציאות". הוא אמר כי הם מסתכנים בהרחקת מצביעים אם הם יפנו שמאלה מדי, לאור הקרבות הפנימיים במפלגה בין האגף הליברלי לאגף הפרוגרסיבי.

אובמה, שטרם הכריז במי הוא יתמוך לקראת הבחירות בשנה הבאה, אמר באירוע לאיסוף תרומות ביום שישי האחרון כי רוב המצביעים לא רוצים "להפיל את המערכת". הוא לא הזכיר אף מועמד בשמו, אך אמר להם "לשים לב" לסוגיות כמו בטיחות בריאות והגירה.

לדבריו, למצביעים אלו אין בהכרח עמדות דומות לאלו שהוא כינה כ"פידים מסוימים בטוויטר הנוטים שמאלה" או ל"אגף האקטיביסטי במפלגה שלנו". דבריו של הנשיא לשעבר, שמגיעים כארבעה חודשים לפני תחילת הפריימריז במפלגה, מהווים את התערבותו הגדולה ביותר במרוץ עד עתה.

נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה הזהיר את המועמדים 
הדמוקרטים בפריימריז, וקרא להם לא לסטות יותר מדי שמאלה. רויטרס
ביידן, סגנו לשעבר, הוא אחד המועמדים הבולטים. אובמה/רויטרס

ייתכן שאובמה רמז בדבריו נגד ההצעות של הסנאטורים אליזבת וורן וברני סנדרס, המשתייכים לאגף הרדיקלי במפלגה ונחשבים ליריבים הבולטים ביותר של סגנו ג'ו ביידן, הנתפס כמועמד האגף המתון.
וורן וסנדרס העלו הצעות רדיקליות כמו הלאמת ביטוח הבריאות והפסקת הענשת מהגרים לא חוקיים, העשויים להרחיק מצביעים מתונים ביום הבחירות.

אובמה, שאייש את הבית הלבן במשך שתי קדנציות, מ-2009 ועד 2017, אמר כי ארצות הברית "פחות מהפכנית ויותר מעוניינת בשיפורים". הנשיא לשעבר אמר באירוע, שבו לפי הדיווחים נכחו תורמים ליברלים עשירים, כי "אפילו כשאנחנו שמים את המעטפה שלנו ובעלי חזון אמיץ, עלינו להיות גם מחוברים לקרקע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully