וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: המיליארדר מייקל בלומברג יתמודד במרוץ לנשיאות

על פי כלי תקשורת אמריקניים, ראש העיר ניו יורק לשעבר הגיש את הטפסים הנדרשים להתמודדות בפריימריז למפלגה הדמוקרטית באלבמה, לקראת בחירות 2020. בלומברג עצמו טרם הודיע רשמית על התמודדותו, אך דוברו אמר כי ההודעה "יכולה לבוא כבר בשבוע הבא"

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

המיליראד האמריקני מייקל בלומברג, שכיהן בעבר כראש העיר ניו יורק, הגיש היום (שבת) את הטפסים הנדרשים להתמודדות בפריימריז למפלגה הדמוקרטית במדינת אלבמה, לקראת המרוץ לנשיאות 2020 - כך דווח בכלי תקשורת אמריקניים. עם זאת, בלומברג עצמו לא הודיע רשמית על החלטתו להתמודד.

עם זאת, בלומברג בן ה-77 לא הודיע רשמית על החלטתו להתמודד, אך דוברו ג'ייסון שכטר אמר לתקשורת בארצות הברית כי ההודעה "יכולה לבוא כבר בשבוע הבא".

המהלך הוא צעד הכרחי להצטרפות למרוץ מטעם המפלגה, ולהתמודד בבחירות בשנה הבאה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

המיליארדר אמר לאחרונה כי הוא מודאג ממצב המועמדים הדמוקרטים, שלטענתו לא יהיו חזקים מספיק כדי לאתגר את טראמפ בבחירות. בכך, יצטרף איש העסקים למרוץ ויהיה אחד מתוך 17 מתמודדים בבחירות המקדימות במפלגה. בלומברג יהיה בין המועמדים המובילים, יחד עם סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, אליזבת וורן וברני סנדרס.

מייקל בלומברג, 10 אוקטובר 2019. רויטרס
צפוי לאשר כי יתמודד בשבוע הבא. בלומברג, אוקטובר/רויטרס

הטייקון רמז בתוקף כי יתמודד, כשיועצו האוורד וולפסון שיחרר בערב יום חמישי הצהרה לפיה הוא רוצה "להבטיח שטראמפ יובס" בבחירות בשנה הבאה, "אבל הוא מודאג יותר ויותר כי השדה הנוכחי של המועמדים הדמוקרטים אינו נכון מספיק לעשות זאת", הוסיף.

דבריו הגיעו לאחר חודשים של ויכוח על פערים כלכליים וחברתיים בארצות הברית, כשסנדרס ווורן הודיעו על כוונותיהם ליצור תכניות להעלאה תלולה במיסים עבור מיליארדרים. לאחר שחשף את הצהרות המס שלו בספטמבר, סנדרס, המועמד המזוהה עם הצד השמאלי ביותר במפה הפוליטית בארצות הברית, אמר כי "מיליארדרים לא צריכים להתקיים".

בלומברג מוערך בשווי 52 מיליארד דולר, בעוד טראמפ מוערך בכ-3.1 מיליארד. ביום שישי עקץ נשיא ארצות הברית את את הטייקון, באומרו כי "אין אף אחד שאני מעדיף להתמודד נגדו מאשר מייקל הקטן". טראמפ הסיף כי הוא מכיר את בלומברג, "שנהיה פשוט כלום".

המועמדים לנשיאות מהמפלגה הדמוקרטית פיט בוטג'ג', אליזבת וורן, ג'ו ביידן וברני סנדרס לפני העימות הדמוקרטי הרביעי, אוקטובר 2019. רויטרס
יתעמת עמם על הובלת המפלגה. ביידן, וורן וסנדרס/רויטרס

בשנת 2001 התמודד בלומברג מטעם המפלגה הרפובליקנית והחליף את רודי ג'וליאני בראשות עיריית ניו יורק. הוא נבחר לתקופת כהונה שנייה בשנת 2005, וב-2009 לסבב נוסף של כהונה בראשות העיר. ביוני 2007 פרש מהמפלגה הרפובליקנית והפך לעצמאי פוליטית. במהלך מבצע עופרת יצוקה, בינואר 2009, הגיע לביקור הזדהות ותמיכה עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully