וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית חריגה בגבול ירדן: "נבחרי ציבור התבקשו להוריד כיפות וציציות"

3.12.2019 / 12:30

סגני ראשי מועצות וערים שהגיעו לכנס באילת ביקשו לצאת לטיול בירדן, אך לטענתם, במעבר הגבול הורו להם המצרים להסיר סממנים יהודיים. בעקבות זאת, נבחרי הציבור הדתיים והחרדיים ורבים מעמיתיהם שבו על עקבותיהם: "סירבו להיכנס למדינה שמסרבת להכניס חרדים"

עריכה: ניר חן

תקרית חריגה במעבר הגבול לירדן: עשרות סגני ראשי מועצות וערים הגיעו לפני כמה ימים לאילת לכנס פורום הסגנים, וכחלק מהגיבוש הם תכננו לצאת לירדן לטיול. אולם לטענתם, כשהגיעו הבוקר (שלישי) אל המעבר, ביקשו הירדנים מהסגנים הדתיים והחרדים להוריד את הכיפות שחבשו, ולאחר מכן ביקשו מהם להוריד את הציציות שעל גופם.

הסגנים סירבו, וחלק גדול מחברי הפורום, כולל סגן ראש העיר באר שבע שמעון בוקר שאינו חרדי, עזב יחד איתם את המעבר והם חזרו לעיר אילת.

מעבר רבין אילת-משפחה חרדית חצתה את הגבול לירדן, מאי 2013. שלומי גבאי
"כל יהודי וישראלי שראה את התופעה הזאתי צריך לחזור חזרה"/שלומי גבאי

"רצינו לצאת קבוצת סגני ראשי ערים הנמצאים בפורום באילת לצאת לסיור לימודי ותפילות בקבר אהרן הכהן. הונחינו להוריד כיפות וטליתות קטנות וכמובן הסכמנו לשים כובעים ולא להתבלט, אך הירדנים ביקשו להוריד טלית קטנה, ולזה לא הסכמנו. החרדים סירבו והוחזרו לישראל, סיפר סגן ראש העיר נתיבות יעקב מעלימי, איש תנועת ש"ס. "יחד איתנו חזרו סגני ראשי ערים מתנועת הליכוד שסירבו להיכנס למדינה שמסרבת להכניס חרדים", הוסיף.

"כל יהודי וישראלי שראה את התופעה הזאתי צריך לחזור חזרה", אמר סגן ראש העיר באר שבע, שמעון בוקר. "אני כועס יותר על הקבוצה שנשארה, על היהודים, מאשר על הירדנים. הירדנים לא חייבים לנו כלום. יהודי, צריך להיות עם היהודים נקודה. אני מקווה שעוד יחזרו".

עוד בוואלה!

היחסים בשפל היסטורי, אך השלום הקר בין ישראל לירדן משרת את שני הצדדים

לכתבה המלאה

בעקבות התקרית הבוקר, שוחח שר הפנים אריה דרעי עם אנשי משרד החוץ וראש המל"ל, מאיר בן שבת ובעקבות זאת, התאפשרה כניסת המשלחת הישראלית לירדן ללא שום הגבלות. בשיחה שקיימו היום אנשי משרד החוץ וראש המל"ל בן שבת עם מקבילהם הירדניים, נאמר להם שהשר דרעי שוקל, בעקבות התקרית, למנוע כניסת פועלים ירדנים לישראל. הנציגים הירדניים אמרו כי עשו זאת כדי להבטיח את ביטחונם של התיירים הישראלים.

בעקבות דרישת השר דרעי, הודיעו הירדנים כי יבדקו שוב את ההנחיה למנוע כניסת תיירים עם ישראליים עם כיפות ושאר סממנים יהודיים. כדי לאכוף את ההחלטה יוקם צוות עבודה שיכלול את נציגי שר הפנים, משרד החוץ וגורמי הביטחון הרלוונטיים.

התקרית התרחשה ברקע מתיחות ביחסי ישראל וירדן, כאשר המלך עבדאללה אף טען כי היחסים בין עמאן וירושלים הם "הגרועים ביותר אי פעם". ישראל השיבה לירדן לפני כחודש את מובלעות צופר שבערבה ונהריים שבבקעת הירדן. זאת במסגרת ההתחייבות בהסכם השלום, לפיה השטחים הללו יוחכרו לישראל למשך 25 שנה. עם תום התקופה ועל רקע ההידרדרות ביחסים בין שתי המדינות, הודיעה ירדן כי אין בכוונתה לחדש את תוקפו של הסעיף והשטחים הושבו לה.

(עדכון ראשון: 09:57)

  • עוד באותו נושא:
  • ירדן
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully