וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע השפל ביחסים: ריבלין נפגש עם יועצו של המלך עבדאללה בלונדון

טל שלו ויפעת רוזנברג

28.11.2019 / 18:34

במהלך ביקורו בלונדון נפגש הנשיא ריבלין עם הנסיך ראזי בן מוחמד, המשמש כיועצו לענייני דת של מלך ירדן. השניים דנו בפיתוח אתר "ארץ המנזרים" - יוזמה אותה מקדם ריבלין. בפגישה לקחו חלק שורה של גורמים רשמיים בירדן. בהמשך לפגישה, נבחנת אפשרות לביקור של הנשיא בעמאן

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש במהלך השבוע עם יועצו של עבדאללה מלך ירדן, הנסיך ראזי בן מוחמד, במהלך ביקורו בלונדון. בפגישה עם הנסיך, המשמש כיועצו של המלך עבדאללה לענייני דת, לקחו חלק גם שורה של גורמים רשמיים מירדן, זאת על רקע השפל ביחסים בין המדינות.

מבית הנשיא נמסר כי בפגישה שנערכה מתוך דיאלוג פתוח ופורה, נדונו מגוון נושאים, ובראשם סוגיית הפיתוח של אתר הטבילה "ארץ המנזרים", יוזמה אותה מקדם ריבלין הכוללת שיקום של האתרים הקדושים לנצרות באגן נהר הירדן ויצירת מסלול לצליינים המגיעים כתיירים לאזור. בבית הנשיא ציינו כי קידום האתר ופיתוחו יהוו נדבך משמעותי שיגשר בין העמים והדתות ויוביל לשיתוף פעולה אזורי. בכלי תקשורת בירדן דווח כי הפגישה שתואמה ביוזמת הצד הישראלי לפני כמה חודשים, התקיימה בביתו של שגריר ירדן בלונדון. בסיומה של הפגישה הביעו שני הצדדים תקווה וציפייה להמשך הדיאלוג בנושא.

בהמשך לפגישה בין השניים, נבחנת האפשרות לביקור של הנשיא ריבלין בעמאן בעת הקרובה. גורמים בבית הנשיא הביעו שביעות רצון מקיום הפגישה בלונדון היום ותקווה שהביקור יתאפשר כבר בעתיד הקרוב.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין במהלך טקס "מסדר כנפיים", בסיס חיל האוויר, חצרים 27 ביוני 2019. מארק ניימן/ לע"מ, אתר רשמי
נפגש עם היועץ הירדני. ריבלין/אתר רשמי, מארק ניימן/ לע"מ

הפגישה בלונדון באה כשבוע לאחר שעבדאללה מלך ירדן הצהיר בכנס בניו יורק כי היחסים עם ישראל נמצאים במצב הכי גרוע שהיו אי פעם. את הסיבות לכך הוא תלה במצב שנוצר "בין השאר סיבות פנימיות בישראל".

"אנחנו מקווים שישראל תוכל לקבוע את עתידה בשבועות או בחודשים הקרובים", אמר מלך ירדן. "מה שחשוב לנו, ואני אומר את זה כאן לידידינו בארצות הברית, הוא לשוב ולרכז מאמצים להביא את ישראל והפלסטינים לשולחן המשא ומתן".

עוד בוואלה!

מלך ירדן: "היחסים עם ישראל במצב הגרוע ביותר אי פעם"

לכתבה המלאה
מלך ירדן עבדאללה השני בנאומו באו"ם. 24 בספטמבר 2019. רויטרס
"המצב הגרוע הכי אי פעם". עבדאללה מלך ירדן/רויטרס

במלאות 25 שנה להסכם שנחתם בין שתי המדינות, הדגיש עבדאללה כי הוא מבין את התסבוכת הפנימית בישראל "אבל לא מוכן שזה יבוא על חשבון מה שאבא שלי וראש הממשלה יצחק רבין השיגו כסמל לתקווה ולהזדמנויות עבור פלסטינים, ירדנים וישראלים".

ישראל השיבה לירדן לפני כשלושה שבועות את מובלעות צופר שבערבה ונהריים שבבקעת הירדן. זאת במסגרת ההתחייבות בהסכם השלום, לפיה השטחים הללו יוחכרו לישראל למשך 25 שנה. בתום אותה תקופה ועל רקע ההידרדרות ביחסים בין שתי המדינות, הודיעה ירדן כי אין בכוונתה לחדש את תוקפו של הסעיף והשטחים הושבו לה.

(עדכון ראשון: 10:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully