וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאון מאשים את האופוזיציה בהתססת תושבי עיסאוויה: "יצא המרצע מהשק"

כ-600 מאות מעצרים בוצעו מאז תחילת הפעילות המשטרתית המוגברת בשכונה במזרח י-ם, והתושבים מחו בטענה לענישה קולקטיבית. לאחרונה, החלו פעילי שמאל להפגין מול ביתו של ראש העירייה, והוא בתגובה טען שמדובר במזימה של סיעתו של עופר ברקוביץ', שהתמודד מולו על ראשות העיר

מתוך ה-FB של Free Jerusalem, עריכה: עמית שמחה

ראש עיריית ירושלים משה ליאון הגיב אמש (שבת) להפגנות נגד המבצע המשטרתי הממושך בעיסאוויה וטען כי סיעת האופוזיציה התעוררות מתסיסה את התושבים. וזאת על אף שההפגנות שנערכות ליד ביתו אינן קשורות לתנועה שבראש עומד חבר המועצה עופר ברקוביץ'. "המרצע יצא מהשק", נכתב בהודעת העירייה. "עיסאוויה זה רק כלי. כלי בידי סיעת התעוררות שפשוט לא מצאו כל טיעון ענייני נגדי וכנגד הקואליציה החזקה והיציבה שבראשה אני עומד. אז פשוט התחילו להתסיס את תושבי עיסאוויה".

זה חצי שנה שמתנהל מבצע משטרתי בשכונת עיסאוויה, ועד כה בוצעו כ-600 מעצרים, רבים מהם של קטינים. התושבים מחו כמה פעמים ואף השביתו את הלימודים פעמיים בשל פעילות של הכוחות סמוך למוסדות החינוך.

משה ליאון ראש העיר ירושלים עם ישראל כץ שר התחבורה. יוסי ציפקיס
"עיסאוויה היא כלי בידי סיעת התעוררות". ליאון/יוסי ציפקיס

בשלושת השבועות האחרונים, מארגנים פעילי שמאל, ובראשם התנועה "פרי ג'רוזלם", הפגנות במוצאי שבת ליד ביתו של ליאון, בקריאה שיתערב בנעשה בשכונה. המפגינים, שטוענים לענישה קולקטיבית, קוראים בין היתר "משטרה אלימה מייצרת מלחמה", "ראש העיר, קח אחריות, עצור עכשיו את האלימות" ו"שוטר אלים חייב להיות בפנים". בהפגנה אמש עוכבו חמישה מפגינים ושוחררו בתנאים מגבילים, בהם הרחקה מביתו של ליאון ל-30 והרחקה של 15 יום מבתי אישי ציבור והעירייה.

זמן קצר לאחר מכן שלח דובר העירייה הודעה לתקשורת תחת הכותרת "כמה מלים על עיסאוויה מאת משה ליאון", שהאשימה את סיעת התעוררות בהתססת התושבים. לפי ראש העירייה, "אולי זה ייתן להם קרדום לחפור בו. אבל לא. כי המציאות אחרת".

עוד בוואלה!

אשת האב החשוד בהתעללות בלוד: "הוא אמר שאולי התינוק נפל"

לכתבה המלאה
הפגנת תמיכה בתושבי עיסאוויה. אין, אתר רשמי
חמישה נעצרו בהפגנה האחרונה. מחאת תושבי עיסאוויה/אתר רשמי, אין

ליאון הוסיף כי "יש לכאורה ביקורת נגדי אישית ונגד פעילות עיריית ירושלים בכפר עיסאוויה. מתארים בה את החיים בשכונה כ'גיהנום', אותו מחוללת 'האלימות המשטרתית', ואף קובעת שאני יודע שההפחדות של דורון ידיד (מפקד משטרת המחוז) בנוגע לתאי טרור מסוכנים בעיסאוויה ובקבוקי תבערה שמושלכים על הכביש למעלה אדומים הן קשקוש".

בהמשך, האשים ליאון את התושבים ביידוי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כלי רכב, על אף שלא דווח על מקרים אלה בתקופה האחרונה וטען כי "האזור מתאפיין בהפרות סדר נרחבות, שמחולליהן הם גיבורי התרבות ומושאי החיקוי של נערי השכונה". כמו כן, הציג ראש העירייה שורת פעולות שעושה לדבריו העירייה לשיפור מצב השכונה, שהוזנחה במשך שנים. הוא ציין עוד כי הוא ראש העיר של כולם, ואת ההודעה בחר לסיים במשפט "אז חברי התעוררות, שתו כוס מים, קחו אוויר, הכול בשליטה, ולא בזכותכם".

עופר ברקוביץ. שרון גבאי, מערכת וואלה! NEWS
"הטענות של ליאון הן מופרכות ומנותקות מהמציאות". ברקוביץ'/מערכת וואלה! NEWS, שרון גבאי

מהתנועה "פרי ג'רוזלם" מסרו כי "תגובתו של ליאון המציירת את המחאה ואת חודשי ההתעמרות המשטרתית האחרונים בעיסאוויה כמזימה של תנועת התעוררות מחפירה והזויה. אין ספק שראש העיר אינו רואה ואינו מעוניין לראות את תושבי עיסאוויה. עבורו הם לא יותר מהזדמנות נוספת לספין פוליטי עלוב. דבריו מדגישים את הצורך בעמידה איתנה לצדם ובהמשך המחאה שלנו, פעילות ופעילים ירושלמים, עד שנבחרי הציבור שלנו ימלאו את תפקידם. אנחנו קוראות למשה ליאון להפסיק להסתתר מאחורי תירוצים ולפעול מיד להפסקת האלימות המשטרתית הבלתי נסבלת בעיסאוויה".

בהתעוררות מסרו כי "משה ליאון לא מצליח לבסס את המשילות והריבונות במזרח העיר, ומנסה להאשים בכישלונו את תנועת התעוררות. הטענות שלו הן מופרכות ומנותקות מהמציאות. עיסאוויה היא לא 'כלי' בידי תנועת התעוררות, היא שכונה בירושלים שיש להחיל בה ריבונות, לדאוג בה לתושבים מחד ולהילחם בטרור ועבריינות מאידך".

הפגנת תמיכה בתושבי עיסאוויה. אתר רשמי
ההפגנה נגד המבצע המשטרתי בעיסאוויה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully