וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים בגן בחיפה שבו נחנק למוות פעוט מאשימים: "הבעיה הייתה הניהול"

2.12.2019 / 8:01

הורי הילדים בגן אפרוחים בו נחנק למוות אריה בוגורוב טוענים כי המקום מתנהל ללא פיקוח וללא הדרכה. "המבנים אינם עומדים בתקן בטיחותי אחיד ומפוקח", הוסיפו וקראו לממשלה לקחת אחריות על הנעשה בפעוטונים

בווידאו: אריה בורגוב, נחנק למוות בגן בחיפה/עריכה: עמית שמחה

הורים לפעוטות "גן אפרוחים" בחיפה, בו לפני שבוע נחנק למוות אריה בוגרוב בן השנה וחצי סבורים כי הרקע לאסון הוא "הניהול, שהיה ללא פיקוח וללא הדרכה". הם אומרים כי בוגרוב "מת בחנק עקב מחדלים בטיחותיים שהובילו לתוצאה זו".

לדבריהם זו לא בעיה רק בגן הספציפי הזה. "המבנים שבהם שוכנים מעונות היום אינם עומדים בתקן בטיחותי אחיד ומפוקח", אמרו ההורים. "ישנה בעיה גם בהיעדר פיקוח על תכולת המבנה, על מטלטליו ועל האופן שבו מותקנים בו אביזרים שונים שלא תמיד עולים בקנה אחד עם הצורך בהגנה של שלומם של הילדים. הרבה פעמים השיקולים הם כלכליים, לא בטיחותיים".

ההורים לפעוטות בגן בחיפה ביקשו את עזרת הממשלה ואמרו כי "אנחנו מבקשים להביע את מחאתנו ואת דאגתנו, נוכח ההפקרות והאטימות שבה אנו נתקלים ביחסה של המדינה לילדינו. אנו דורשים מממשלת ישראל לקחת אחריות על נושא זה, להסדירו בחקיקה ובאכיפתה וזאת כדי להגן על ביטחונם של ילדינו". הם מציינים כי בנוסף לאסון הנורא לפעוט המנוח ולמשפחתו להם אין ניחומים, "לילדי הגן זו הייתה טראומה, חלקם כבר מבינים, והם ראו את מאמצי ההחייאה ממש מול עיניהם".

אריה בוגרוב, התינוק שנחנק למוות מוילון בגן הילדים בכרמל הצרפתי בחיפה, 26 בנובמבר 2019

עם האמא נטליה. באדיבות המשפחה
"לילדי הגן זו הייתה טראומה". אריה בוגרוב, התינוק שנחנק למוות בגן/באדיבות המשפחה

ההורים ביקשו להזכיר כי מעונות לילדים עד גיל 3 אינם נתונים לפיקוח כלל וכי אחריות על מעונות אלה הינה על ידי משרד התמ"ת, שאיננו מקיים פיקוח על התנהלות המעונות. זאת ועוד, לדבריהם ישנה בעיה בתקנים של גננות ומטפלות.

"אין אחידות והוראות מפורשות באשר למספר המטפלות הנחוצות לפי מספר הילדים, וככל שישנן הוראות שכאלה, הרי שאינן נאכפות ואינן מפוקחות", אומרת ליאת מנדלבאום, אם לבן שנה, אחד מילדי הגן . "זה היה גן טוב וזה קרה שם. אנחנו לא רוצים להשתלח באף אחד, אנחנו רוצים למנוע אסונות נוספים בגנים פרטיים. המטרה שלנו ליצור לחץ שיקדם את יישום חוק הפיקוח על המעונות. אבל קשה כשאין ממשלה וכולם עסוקים בדברים אחרים".

עוד בוואלה!

איבד את אמו ואחותו בתאונה: איתי נאבק על חייו ביום הולדתו ה-12

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קראו לנו לקחת את הילדים ולא להסתובב או לדבר עם הצוות". גן האפרוחים בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בינתיים, ליאת והורים אחרים נותרו ללא פתרון לילדיהם. "קראו לנו לקחת את הילדים ולא להסתובב או לדבר עם הצוות ואח"כ המשטרה סגרה את הגן עד שתסתיים החקירה", הסבירה.

מבדיקה ראשונית בחקירה הזו עולה שחוט של תריס ונציאני שאך הותקן, נכרך סביב צווארו של בוגרוב, וכך הוא נחנק ומת. "זה לא קורה ברגע אחד. כמה זמן הושאר ללא השגחה עד ששמו לב?", הלינו ההורים נטליה וסרגיי בוגרוב בשיחה לאחר האסון. ההורים המוחים עכשיו על היעדר הניהול, הפיקוח וההדרכה אומרים לוואלה! NEWS שהמטפלת הראשית והמנוסה כלל לא היתה בגן אותו יום, שהיא בעצמה נפצעה בגן כמה ימים לפני האירוע והוחלפה במטפלת צעירה שמילאה את מקומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully