וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוט נחנק למוות מווילון בגן ילדים בחיפה; המנהלת עוכבה לחקירה

24.11.2019 / 15:09

הפעוט, בן שנתיים, איבד את ההכרה בשכונת הכרמל הצרפתי, לאחר שככל הנראה נחנק מווילון או מחוט שנכרך סביב צווארו. הוא נמצא ללא דופק ונשימה ופונה לבית החולים רמב"ם, שם נקבע מותו בתום ניסיונות החייאה. המשטרה עיכבה לחקירה את חמש עובדות המקום

בווידאו: אריה בורגוב, נחנק למוות בגן בחיפה/עריכה: עמית שמחה

פעוט בן שנתיים נחנק למוות היום (ראשון) בגן ילדים בשכונת הכרמל הצרפתי בחיפה, ככל הנראה מווילון או מחוט. לאחר שאיבד את הכרתו, צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים רמב"ם שבעיר, כשמצבו קריטי, תוך כדי פעולות החייאה. רופאי חדר הלם במיון ילדים בבית החולים נאלצו לקבוע את מותו של הילד אחרי נסיונות החייאה ארוכים.

המשטרה הודיעה כי כוחות הגיעו למקום. מנהלת הגן שבו נחנק הפעוט עוכבה לחקירה בתחנת חיפה, ובנוסף אליה עוכבו עוד ארבע מעובדות המקום. הורים לילדים בגן אמרו כי "זה הגן הכי טוב בחיפה". ההורים טענו כי התקשרו אליהם בבקשה לאסוף את ילדיהם, אך לא סיפרו להם מה קרה.

מחקירת המשטרה אחר נסיבות פציעתו של הפעוט עלה כי ייתכן והוא נחנק כתוצאה מווילון או חוט שנכרך סביב צווארו בגן. לפי עדי ראייה, בגן היו מונחים חוטים שהיו מיועדים לתליית והתקנת וילונות שנרכשו לפני זמן קצר. הפעוט, שנותר ככל הנראה ללא השגחה, הסתבך בהם וכך נחנק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגן שבו הפעוט נחנק למוות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלט בכניסה לגן/מערכת וואלה!, צילום מסך

פראמדיק מד"א, עופר ויניק, סיפר כי "עוד בדרכנו לאירוע דווחנו על ידי מוקד 101 של מד"א שמבוצעת במקום החייאה בהדרכה טלפונית. בהגיענו, ראינו את התינוק כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות, ופינינו אותו לבית החולים, כשמצבו קריטי".

עוד בוואלה!

סער פנה ליו"ר מרכז הליכוד: לקבוע פריימריז בזק כדי למנוע בחירות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עובדות הגן מעוכבות לחקירה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, עולה כי בעשור האחרון מתו 12 ילדים מתו מחנק כתוצאה מכריכת שרוך/חבל/וילון סביב הצוואר. מנכ"לית הארגון, אורלי סילבינגר, אמרה כי "מדובר במקרה מזעזע וכואב". לדבריה, "ילדים הם סקרנים ואינם מודעים לסכנות. תפקיד המבוגרים להתאים את הסביבה לגיל הילדים ולאמץ התנהגות בטוחה הכוללת השגחה צמודה".

"אנו קוראים להורים ולצוותים המטפלים בילדים: אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - הרחיקו מתינוקות ומפעוטות שרוכים, חבלים ושרשראות העלולים להיכרך סביב צווארם ולגרום להם לחנק. באחריותנו להגן על הילדים ולמנוע מקרים דומים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגן שבו הפעוט נחנק למוות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני חודשיים, תינוק בן ארבעה חודשים מת בפעוטון בתל אביב, לאחר שאיבד את הכרתו. הוא פונה לבית החולים איכילוב שבעיר תוך כדי פעולות החייאה, כשמצבו קריטי, אך בסופן נאלצו לקבוע את מותו. "סיפרו לנו שהוא נמצא במיטתו מחוסר הכרה בזמן שישן", סיפר צוות מד"א.

(עדכון ראשון: 10:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully