וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביה של הילדה שמעוכבת ברוסיה: "מקווה שלא יעשו על גבה הון פוליטי"

1.12.2019 / 12:40

יגאל מולנר, אביה של אמילי בת הארבע ששהתה בסנט פטרסבורג כדי לקבל טיפולים מיוחדים, הביע תקווה ש"גלגלי הצדק יתחילו לנוע" אחרי שהרוסים מנעו מבתו לשוב ארצה. "הם אמרו שהיא עברה על חוקי ההגירה הפדרליים - זה אבסורד", הוא אמר. לדבריו, אמילי שמחה ושוהה אצל סבתה

עריכה: עמית שמחה

אמילי מולנר בת הארבע, ילדה ישראלית על הרצף האוטיסטי, שהתה אצל סבתה ברוסיה כדי לקבל טיפולים רגישים מיוחדים. אולם, לאחר שעברה את זמן השהות המותרת על פי הוויזה שלה, השלטונות ברוסיה דורשים כעת קנס כספי כדי להתיר לה לצאת מהמדינה. אביה מנסה להניע את משרד החוץ כדי שיתערב בעניין.

יגאל מולנר, האב מאשקלון, אמר הבוקר (ראשון) בשיחה עם וואלה! NEWS כי "אנחנו מחכים לתזוזה של משרד החוץ, שכרגע לא קורה איתם שום דבר. הילדה בסדר, היא שמחה ומשחקת עם סבתא".

לדבריו, היא התקדמה מאוד בתקופת הטיפול ברוסיה. אתמול, משרד החוץ הודיע כי אמילי מעוכבת בסנט פטרסבורג ואינה רשאית לשוב ארצה בטענה כי עברה על חוקי ההגירה המקומיים. "ברגע שהם הגיעו לשדה התעופה בסנט פטרסבורג, עיכבו אותם בטענה שהסבתא יכולה לצאת, אבל הילדה היא שוהה בלתי חוקית. אצלם החוקים עובדים הפוך. אשרת הוויזה שלה פגה אחרי שלושה חודשים, והיא שהתה שם במשך חצי שנה", סיפר יגאל.

לדבריו, המשרדים לא עובדים מאחר שמדובר ביום ראשון. "אנחנו מחכים שמחר נחזור לשגרה וגלגלי הצדק יתחילו לנוע", הוא אמר. הוא טען כי הקונסוליה בסנט פטרסבורג כלל לא עזרה לו והטילה את כל האחריות עליו. "הם אמרו לי שהילדה שלי עברה על חוקי ההגירה הפדרליים של רוסיה", אמר. "אנחנו צריכים להתמודד עם זה בעצמנו ושניקח עורכי דין שיטפלו בזה". יחד עם זאת, במשרד החוץ יש מחלקות פועלות באופן אפקטיבי לטובת השבתה של מולנר.

אמילי מולנר, ילדה ישראלית שיציאתה מרוסיה סורבה. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
"מחכים שנוכל נחזור לשגרה". אמילי מולנר/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

במשרד החוץ הסבירו כי על המשפחה להסדיר את הנושא מול רשויות ההגירה, לרבות הקנס הכספי, כדי שהרשויות ברוסיה יאפשרו לילדה לצאת. "אני כרגע מנסה כמה שיותר להציף את זה בתקשורת, לעורר את משרד החוץ ולהילחם. הסבתא צריכה להתמודד עכשיו עם בירוקרטיה רוסית ואנחנו צריכים לרוץ פה במלחמה עם משרד החוץ כדי שיעזרו לנו", הוא אמר. עם זאת, הוא ציין את הגופים במשרד החוץ ואת הקונסולית במוסקבה שלדבריו סייעו להם מאוד.

ברוסיה מבקשים מהמשפחה להשיג ויזה. "זה כל האבסורד, אנחנו רוצים לצאת, ובשביל זה אנחנו צריכים ויזה", הדגיש יגאל. "אשרת השהייה היא אוטומטית לשלושה חודשים. המסר שלנו הוא שלא יעשו הון פוליטי מהילדה שלי. אני מאוד מקווה שזה לא העניין".

ממשרד החוץ נמסר אתמול כי השתיים לא עוכבו או נעצרו ואינן מצויות בסכנה. עוד נמסר כי "מהסיבה שלכאורה מדובר בעבירה על חוקי ההגירה המקומיים, על הסבתא להסדיר את הנושא מול משרדי ההגירה במקום, עם החזרה מפגרת סוף השבוע, ביום שני. הקונסוליה הכללית של ישראל בסנט פטרסבורג תמשיך לעקוב ולסייע למשפחה ככל שיהיה צורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully