וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 4 לא רשאית לשוב מרוסיה לישראל: "עברה על החוק"

30.11.2019 / 20:37

אמילי מולנר הגיעה עם סבתה לנמל התעופה בסנט פטרסבורג, שם הודיעו להן כי יציאתן סורבה בטענה כי הילדה עברה על חוקי ההגירה. אביה טען כי לא קיבל סיוע הולם משגרירות ישראל ברוסיה: "עשו מילדה טרוריסטית פולשת ועבריינית". משרד החוץ: "על הסבתא להסדיר את הנושא"

עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: אמה של הצעירה הישראלית נעמה יששכר העצורה ברוסיה)

אמילי מולנר, ילדה ישראלית בת ארבע וחצי, מוחזקת בסנט פטרסבורג שברוסיה ואינה רשאית לשוב ארצה בטענה כי עברה על חוקי ההגירה המקומיים - כך נמסר הערב (שבת) ממשרד החוץ. הילדה שוהה ברוסיה יחד עם סבתה, בעלת אזרחות ישראלית ורוסית, והשתיים תוכננו לחזור היום לישראל. אולם כשהגיעו לנמל התעופה בסנט פטרסבורג יציאתן סורבה בטענה שהנכדה, הנושא אזרחות ישראלית בלבד, עברה את מכסת ימי השהייה המותרים באשרת הכניסה שלה.

יגאל מולנר, אביה של הילדה, הביע חוסר אונים בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו. "אין לי מושג מה לעשות", כתב האב. "אני אבא לילדה בת ארבע וחצי אזרחית וילידת ישראל, ילדה על הספקטרום האוטיסטי, שטסה עם סבתא שלה אזרחית רוסיה וישראל לטיפולים רגשיים בחו"ל. היום בציפייה לילדה שלנו לא נתנו לה לצאת מרוסיה בטענה שאין לה ויזה למרות שלפי ההיגיון אמורים לזרוק אותה מרוסיה. אחרי שדיברתי עם משרד החוץ מסתבר שהם עושים מעשה לא חוקי. אין לי מושג מה לעשות אני פשוט רוצה להחזיר את הילדה שלי הביתה".

אמילי מולנר, ילדה ישראלית שיציאתה מרוסיה סורבה. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
"רוצה להחזיר את הילדה שלי הביתה". אמילי מולנר/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

במשרד החוץ הבהירו כי השתיים לא עוכבו או נעצרו ואינן מצויות בסכנה. עוד נמסר כי "מהסיבה שלכאורה מדובר בעבירה על חוקי ההגירה המקומיים, על הסבתא להסדיר את הנושא מול משרדי ההגירה במקום, עם החזרה מפגרת סוף השבוע, ביום שני. הקונסוליה הכללית של ישראל בסנט פטרסבורג תמשיך לעקוב ולסייע למשפחה ככל שיהיה צורך".

מנגד, מולנר האשים את שגרירות ישראל ברוסיה וטען כי היא "אומרת לנו שעברנו את החוקים הפדרליים של רוסיה שזאת בעיה שלנו ונשכור עורכי דין". לדבריו, חדר המצב של משרד החוץ אומר לנו להמתין למחר. כל הקווים של השגרירויות אומרים שזה לא מצב חירום כל עוד היא לא במעצר עשו מילדה בת ארבע וחצי טרוריסטית פולשת ועבריינית".

עוד בוואלה!

בניסיון למנוע בחירות: ליברמן יסכים להמליץ על נתניהו וגנץ לנשיא

לכתבה המלאה
נמל התעופה בסנט פטרסבורג. GETTY, אתר רשמי
נמל התעופה בסנט פטרסבורג/אתר רשמי, GETTY

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully