וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת הטרור בבריטניה: דאעש קיבל אחריות על הפיגוע בגשר לונדון

ארגון "המדינה האסלאמית" הודיע כי המחבל אוסמאן חאן היה אחד מפעיליו. בהודעה נמסר כי הפיגוע בוצע בתגובה לקריאת הארגון לפגוע במדינות החברות הקואליציה הנלחמת נגדו. בפיגוע במרכז עיר הבירה נרצחו שני בני אדם ושלושה נוספים נפצעו. הדוקר נורה למוות ע"י המשטרה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

טרור בבריטניה - כל העדכונים

  • דאעש הודיע: המחבל בפיגוע בגשר לונדון הוא פעיל הארגון
  • הפעיל נענה לקריאה לפגוע בחברות הקואליציה נגד דאעש
  • מנהיג הלייבור קרא לחקור את המחדלים שהובילו לפיגוע

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות הערב (שבת) על פיגוע הדקירה אתמול בגשר לונדון. בהודעת הארגון נמסר כי המחבל, אוסמאן חאן, היה אחד מפעיליו. עוד הוסיפו כי המתקפה יצאה לפועל בתגובה לקריאות הארגון לפגוע במדינות החברות בקואילציה הנלחמת בארגון.

חאן, בן ה-28, תושב מחוז סטפורדשייר שבצפון-מערב אנגליה, הורשע בעבר בטרור. בשעות הצהריים אתמול הוא הגיע לגשר במרכז עיר הבירה כשהוא חמוש בסכין ולגופו חגורת נפץ מזויפת, והחל לדקור עוברי אורח. שני בני אדם נדקרו למוות ושלושה נוספים נפצעו. אזרחים שעברו במקום השתלטו על חאן ולקחו ממנו את הסכין. זמן קצר לאחר מכן הוזעקו למקום כוחות משטרה, שירו למוות במחבל.

אוסמאן חאן, תושב אנגליה, בן 28 שביצע את הפגיגוע בגשר לונדון, 28 נובמבר 2019. צילום מסך
נענה לקריאה לפגוע במדינות החברות בקואליציה נגד דאעש. חאן/צילום מסך

בבריטניה פורסם היום שמו של אחד מנרצחי הפיגוע, ג'ק מריט, עובד באוניברסיטת קמברידג' שהנחה כנס אליו הגיע המחבל. זהותו של הקורבן הנוסף טרם ידועה.

בתיעוד מזירת הפיגוע נראה אחד מעוברי האורח כשהוא מתרחק מההמולה לאחר שהצליח לקחת את הסכין מידי הדוקר, שנותר שכוב על הרצפה, ודוחק בהמון לעזוב את המקום. האזרחים שהתעמתו עם חאן הצליחו למזער את האסון וזכו לשבחים מפוליטיקאים ואישי ציבור בממלכה. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הודה להם ואמר כי "עבורי הם מייצגים את הטוב במדינה שלנו ואני מודה להם בשם מדינתנו".

המלכה אליזבת מסרה את תנחומיה למשפחות הקורבנות. בהודעה מטעמה נכתב כי היא שולחת "מחשבותיה, תפילותיה ותנחומיה העמוקים לאלו שאיבדו את יקיריהם" במתקפה בגשר לונדון.

עוד בוואלה!

בלונדון שיבחו את עוברי האורח שהשתלטו על המחבל: "גבורה עוצרת נשימה"

לכתבה המלאה
שוטרים וכלבי שמירה באזור גשר לונדון בבריטניה, בו נהרג לפחות אדם אחד וכמה נפצעו בדקירות. 29 בנובמבר 2019.. רויטרס
אסון גדול יותר נמנע הודות לעוברי אורח. זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

חאן הורשע בשנת 2012 במעורבות בפעילות טרור על חלקו בקבוצה שתכננה לפוצץ את הבורסה בלונדון, והקימה מחנה אימונים בפקיסטאן. בשנה שעברה הוא שוחרר על תנאי ממאסר והוצמד לו אזיק אלקטרוני. ראש המטה ללוחמה בטרור של בריטניה, ניל באסו, אמר כי "הוא היה מוכר לרשויות".

מהמשטרה נמסר כי לאסיר היו מגבלות תנועה מסוימות, ואילו היה מפר אותן, היה נשלח למעצר שוב ללא אפשרות לערער על כך. כחלק מתנאי השחרור שלו, על חאן היה לקחת חלק בתכנית ממשלתית לשיקום אסירים שהורשעו בעבירות טרור. ועדת השחרורים הודיעה שהיא לא הייתה מעורבת בשחרורו, אלא ש"נראה שהוא השתחרר אוטומטית לפי חוק".

מנהיג הלייבור בבריטניה ג'רמי קורבין. 28 בנובמבר 2019. רויטרס
קרא לחקור את המחדלים שהובילו לפיגוע. קורבין/רויטרס

בעקבות הפיגוע, מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין קרא לחקור את מדיניות שחרור האסירים. לדבריו, "עלינו לוודא שהציבור מוגן ולכן יש צורך בפיקוח על אסירים לשעבר. בתי כלא הסובלים מחוסר בכוח אדם ומצפיפות אסירים הם סכנה".

מתקפת הטרור בבריטניה התרחשה כשבוע וחצי לפני הבחירות לראשות הממשלה. עקב הפיגוע, המפלגה השמרנית ומפלגת הלייבור עצרו אתמול את אירועי הקמפיין שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully