וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלונדון שיבחו את עוברי האורח שהשתלטו על המחבל: "גבורה עוצרת נשימה"

ג'ק מריט, שעבד באוניברסיטת קיימברידג', הוא אחד הנרצחים בפיגוע הדקירה בבירת בריטניה. יממה לאחר מתקפת הטרור, פוליטיקאים ואנשי ציבור הודו לאזרחים שהצליחו למזער את האסון והתעמתו עם הדוקר עד הגעת כוחות המשטרה. "מייצגים את הטוב במדינתנו", אמר ג'ונסון

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

פוליטיקאים ואנשי ציבור בריטים שיבחו היום (שבת) את עוברי האורח שפעלו אתמול ב"גבורה עוצרת נשימה" כשהשתלטו על הדוקר בפיגוע בגשר לונדון. יממה לאחר מתקפת הטרור בבירה, הותר לפרסום שמו של אחד משני הנרצחים - ג'ק מריט, עובד באוניברסיטת קמברידג' שהנחה כנס אליו הגיע המחבל, אוסמאן חאן.

חאן, שעטה על גופו חגורת נפץ מזויפת, החל לדקור עוברי אורח על הגשר המפורסם. בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראו כמה בני אדם מתנפלים על הדוקר עד שכוחות המשטרה הגיעו לזירה וירו בו למוות. שלושה פצועים נוספים עדיין מאושפזים בבתי החולים.

ג'ק מריט הוא ההרוג בפיגוע בגשר לונדון. ב-30 בנובמבר 2019. אתר רשמי
הנחה את הכנס בו השתתף המחבל. מריט/אתר רשמי

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הודה לאזרחים שהצליחו להשתלט על המחבל. "אני רוצה להוקיר את האומץ יוצא הדופן של אותם אזרחים שהתערבו ובגופם הצליחו להציל חיי אחרים", אמר. "עבורי הם מייצגים את הטוב במדינה שלנו ואני מודה להם בשם מדינתנו".

ראש עיריית לונדון סאדיק חאן הבהיר כי אותם אזרחים שהתעמתו עם התוקף לא ידעו כי חגורת הנפץ על גופו הייתה תרמית. "מה שמדהים בתמונות שראינו הוא הגבורה עוצרת הנשימה של האזרחים שרצו לכיוון הסכנה מבלי לדעת מי עומד מולם", תיאר ראש העיר. "הם באמת טובי בנינו".

המלכה אליזבת מסרה את תנחומיה למשפחות הקורבנות. בהודעה מטעמה נכתב כי היא שולחת "מחשבותיה, תפילותיה ותנחומיה העמוקים לאלו שאיבדו את יקיריהם" במתקפה בגשר לונדון.

עוד בוואלה!

הפיגוע בלונדון: המחבל שוחרר לפני שנה מהכלא אחרי שהורשע בעבירות טרור

לכתבה המלאה
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מבקר בזירת הפיגוע בגשר לונדון, 30 בנובמבר 2019. רויטרס
"מייצגים את הטוב במדינה שלנו". ג'ונסון בזירת הפיגוע/רויטרס

בתיעוד נראה אחד מעוברי האורח כשהוא מתרחק מההמולה לאחר שהצליח לקחת את הסכין מידי הדוקר, שנותר שכוב על הרצפה, ודוחק בהמון לעזוב את המקום. ג'ורג' רוברטס, ששהה על הגשר באותו הזמן, אמר כי האדם האלמוני חצה במהירות התנועה הסואנת והזדרז להתעמת עם המחבל, יחד עם כמה אזרחים נוספים. "נמלטנו אבל נראה כי הוא נטרל אותו. זאת גבורה מדהימה", צייץ רוברטס בטוויטר.

משתמשים נוספים בטוויטר שיבחו את גיבור היום שהצליח לחלץ את הסכין. הגולשים הציעו לוותר לו על תשלום המשכנתה, בעוד אחרים טענו כי הוא לא צריך יותר לשלם עבור משקה לעולם.

עובר האורח שהצליח לחלץ את הסכין מידי המחבל בגשר לונדון, 29 בנובמבר 2019. צילום מסך
בטוויטר הציעו לוותר לו על תשלום המשכנתה. זירת הפיגוע, אתמול/צילום מסך

רוב אנדרווד, בן 65 שביקר בלונדון, שחזר כי שמע פיצוצים ובתחילה לא היה בטוח כי אלה קולות ירי. "ברגע שראיתי את כולם ממהרים להימלט התחלתי לפחד ואני חושב שהדבר העיקרי היה לברוח", סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס. "הרגשתי ממש מפוחד ולחוץ לגבי המתרחש ורק חיכיתי שהעניין יחלוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully