וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים שבנם נחנק למוות בגן בחיפה: יש שאלות, אך נמתין לתום החקירה

24.11.2019 / 20:56

הורי הפעוט שנחנק למוות לאחר שעל פי החשד הושכב לישון ליד וילון, מתקשים לעכל את דבר מותו. האב תיאר בבכי כיצד התקשרו מהגן והזעיקו את אשתו לרמב"ם. ארבע מעובדות הגן נחקרו ונשלחו לחמישה ימי מעצר בית. הורים לילדים בגן: "זה הגן הכי טוב בחיפה"

בווידאו: אריה בורגוב, נחנק למוות בגן בחיפה/עריכה: עמית שמחה

הוריו של הפעוט בן השנתיים שנחנק למוות בגן הילדים בחיפה הגיעו הערב (ראשון) לדירתם בחיפה עם בנם בן השמונה, ונאלצו לשתף עמו את הבשורה המרה כי אחיו מת. כעת הם מסתגרים בביתם בחוג המשפחה המצומצמת שעלתה מאוקראינה לפני שש שנים.

האב מירר בבכי כשסיפר לקרוביו על שיחת הטלפון מהגן בשכונת הכרמל הצרפתי בחיפה. אשתו הגיעה ראשונה לבית החולים רמב"ם והוא הצטרף מעבודתו בענף הבנייה בתל אביב. ההורים מעריכים שצוות הגן השכיב את בנם לישון ליד אותו תריס ונציאני שמהחוטים שלו הוא נחנק, וכשהבחינו בכך הגננות כבר היה מאוחר מדי. הם מלאי שאלות, אך מסרו כי הם ממתינים בסבלנות למיצוי חקירת המשטרה.

בעקבות המקרה, ארבע מעובדות הגן, בהן המנהלת, נשלחו לחמישה ימי מעצר בית. עובדת נוספת קיבלה צו הרחקה מהמקום ואיסור על יצירת קשר. הורים לילדים בגן אמרו כי "זה הגן הכי טוב בחיפה". ההורים טענו כי התקשרו אליהם בבקשה לאסוף את ילדיהם, אך לא סיפרו להם מה קרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמש מעובדות הגן נעצרו. הגננות בדרך למעצרן, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, עולה כי בעשור האחרון מתו 12 ילדים מתו מחנק כתוצאה מכריכת שרוך/חבל/וילון סביב הצוואר. מנכ"לית הארגון, אורלי סילבינגר, אמרה כי "מדובר במקרה מזעזע וכואב". לדבריה, "ילדים הם סקרנים ואינם מודעים לסכנות. תפקיד המבוגרים להתאים את הסביבה לגיל הילדים ולאמץ התנהגות בטוחה הכוללת השגחה צמודה".

"אנו קוראים להורים ולצוותים המטפלים בילדים: אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - הרחיקו מתינוקות ומפעוטות שרוכים, חבלים ושרשראות העלולים להיכרך סביב צווארם ולגרום להם לחנק. באחריותנו להגן על הילדים ולמנוע מקרים דומים".

(עדכון ראשון: 20:30)

עוד בוואלה!

פעוט נחנק למוות מווילון בגן ילדים בחיפה; המנהלת עוכבה לחקירה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גן הילדים בחיפה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully