וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ברזיל תקף את דיקפריו: "מימנת שריפות ענק באמזונס"

1.12.2019 / 13:15

ז'איר בולסונארו טען כי הכוכב ההוליוודי מימן בכספו הצתת שריפות ביער האמזונס, מבלי להציג שום הוכחה. ההתקפה מצטרפת להאשמות שהשמיע בעבר נגד ארגוני איכות סביבה בהצתת השריפות ביער האמזונס שעושים זאת, לדבריו, כדי לאסוף כספי תרומות

צילום: רויטרס

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו האשים ביום שישי את השחקן ליאונרדו דיקפריו במימון שריפות באמזונס באמצעות תרומה שנתן לקרן העולמית לשימור חיות הבר (ה-WWF). זו לא הפעם הראשונה שבה הנשיא מאשים אדם או ארגון בהצתת שריפות באופן מכוון ביער; הוא תקף בעבר כמה פעמים סיעות שונות וארגונים אזרחיים והאשים אותם בדברים דומים.

בולסונארו האשים את הקרן העולמית לשימור חיות הבר בקניית צילומים מהשריפה שצולמו על ידי כבאים שהיו במקום כדי לאסוף תרומות במרמה, אחת מהן היא תרומה של 500 אלף דולר מדיקפריו. ה-WWF בתגובה כפר בדברים. "ליאונרדו דיקפריו הזה הוא בחור מגניב נכון? תורם כסף כדי להדליק את האמזונס", אמר בולסונארו.

בשידור חי בפייסבוק ב-21 באוגוסט הוא אמר: "הכל מעיד על כך שארגונים לא ממשלתיים הציתו שריפות ביער האמזונס". כשנשאל אם יש לו ראיות כדי לבסס את דבריו, בולסונארו ענה כי אין לו "שום תוכנית כתובה" וכי "כך הדברים לא נעשים". יום לאחר מכן הוא הודה כי יכול להיות שחוואים מציתים במכוון את היער, ואילו לאחר מכן הוא תקף את "התקשורת המשקרת" שדיווחה כי היער נהרס מהשריפות.

ליאונרדו דיקפריו. יח"צ חו"ל,
נקלע לסכסוך פוליטי פנימי בברזיל. דיקפריו/יח"צ חו"ל

"אז מה הארגון הלא ממשלתי הזה עשה? מה הדבר הקל ביותר? להצית באש את היער, לצלם תמונות ולעשות וידאו", אמר הנשיא. "ה-WWF עושה קמפיין נגד ברזיל, יוצר קשר עם דיקפריו, והוא תורם 500 אלף דולר". בסוף אמר: "חלק מזה הלך לאנשים שהציתו את השריפות. ליאונרדו דיקפריו אתה תורם לשריפות באמזונס".

דיקפריו הכחיש שתרם כסף ל-WWF. בהצהרתו הוא שיבח את הארגונים בברזיל "העובדים כדי להציל את המורשת הטבעית והתרבותית שלהם" (בהתייחסו לאמזונס). "הם ראויים לעזרה", הוא אמר, "אולם לא תרמנו כסף לארגון המדובר".

דיקפריו הוא פעיל סביבתי נלהב שמקדם את הצורך בטיפול בסוגיית ההחממות הגלובלית. הוא מדבר רבות על סוגיות סביבתיות ובהן השריפות המתרחשות באמזונס. ארגונו, העונה לשם "ארגון ליאונרדו דיקפריו" מתמקד בפרוייקטים ה"מגנים על חיי הבר הפגיעים העומדים לפני היכחדות" והוא חלק מארגון נוסף שהקים דיקפריו ביחד עם פילנתרופים נוספים, ארגון שעוסק בסוגיות דומות.

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בעצרת הכללית של האו"ם 24 בספטמבר 2019. רויטרס
בולסונארו/רויטרס

ארבעת חברי הארגון "חטיבת האש של אלטר דו צ'או" נעצרו ביום שלישי בעוון הצתת שריפות מכוונת ותיעודן כדי לאסוף עוד תרומות. הם שוחרו ביום שלישי, על פי הוראת שופט. פוליטיקאים וארגונים לא ממשלתיים אחרים ביקרו בחריפות את המעצרים, באמרם כי זה היה חלק מניסיון מתוכנן של הממשלה להטריד קבוצות סביבתיות.

יתר על כן, מדענים ואקטיביסטים מאשימים סוחרי אדמות, חוואים ומגדלי בקר בהצתת השריפות כדי לבער אדמה למטרות חקלאיות כשאמרו כי הרטוריקה של בולסונרו (שתומך בפיתוח האזור למטרות כלכליות) מחזקת אותם ומקדמת חקלאות על פני שימור השטחים הטבעיים.

שריפה ביער האמזונס, בשטח של שבטים ילידיים במדינת מאטו גרוסו, ברזיל, 25 באוגוסט 2019. רויטרס
שריפות הענק שהשתוללו באמזונס בקיץ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully