וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ברזיל דחה את הביקורת על השריפות: "מטילים ספק בריבונותנו"

בנאומו בעצרת האו"ם טען בולסונארו כי יערות האמזונס נמצאות בשטחיה הריבוניים של ברזיל והן אינן "ריאות העולם". הוא הוסיף כי חלק מהמדינות "השתמשו ברוח קולוניאליסטית". במקביל, מפגינים נשאו שלטים מחוץ למטה הארגון בניו יורק: "בולסנארו - שנאתך אינה רצויה כאן"

קרדיט צילום: רויטרס

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, שספג ביקורת לאור השריפות הנרחבות באמזונס, השיב היום (שלישי) למתקפות עליו בעצרת הכללית של האו"ם וטען שהיערות נמצאים בשטחיה הריבוניים של מדינתו. "יהיה זה מופרך לומר כי האמזונס הם מורשת האנושות", אמר בולסונארו בנאומו בעצרת ה-74 שהתכנסה בניו יורק. "זאת טעות שמדענים בחרו לבסס שלפיה האמזונס הם 'ריאות העולם'".

בולסונארו טען שבעוד שכל מדינה חווה בעיות, הדיווחים הסנסציוניים בתקשורת הבינלאומית "עוררו את הרגשות הפטריוטיים שלנו". הוא הוסיף כי "מדינות מסוימות, במקום לסייע, בחרו להתנהג בחוסר כבוד תוך שימוש ברוח קולוניאליסטית". לדבריו, "הן אפילו הטילו ספק בערך המקודש ביותר שלנו - ריבונותנו".

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בעצרת הכללית של האו"ם 24 בספטמבר 2019. רויטרס
"מדינות הטילו ספק בריבונותנו". ז'איר בולסונארו בעצרת האו"ם/רויטרס

בולסונארו נכנס לתפקידו בינואר השנה לאחר שהוביל קמפיין שבו הבטיח לצמצם את ההגנות על אדמותיהם של הילידים ושמורות הטבע, בטענה שהן חונקות את הכלכלה. הנשיא הברזילאי ניצל את נאומו כדי להגן על מדיניותו כלפי הילדים וטען כי רבים תמכו בו. לדבריו, "חלק מהאנשים בתוך ברזיל ומחוצה לה, שנתמכו על ידי ארגונים לא ממשלתיים, התעקשו להתייחס לאינדיאנים שלנו ולשמור עליהם כאילו היו אנשי מערות אמיתיים".

נוכחותו של הנשיא בעצרת עוררה התנגדויות והיום בבוקר, כמה הפגינו מחוץ לאו"ם, ונשאו בובת ענק ושלטים שעליהם נכתב "בולסונארו, שנאתך אינה רצויה כאן" ו"בולסונארו הוא איום לכדור הארץ". בהמשך צפויות להתקיים הפגנות נוספות נגדו.

עוד בוואלה!

"הריאות של העולם" עולות באש: השריפות באמזונס הן סכנה לכדור הארץ

לכתבה המלאה
מבט אווירי על שטחים ביערות האמזונס שכולו על ידי שריפות הענק ליד פורטו ולהו ב-29 באוגוסט 2019. רויטרס
בולסונארו אמר כי היערות אינם "ריאות העולם". השריפות באמזונס/רויטרס

את ישראל ייצג ביום חמישי, היום השלישי לכינוס עצרת האו"ם, שר החוץ ישראל כץ. זוהי הופעתו הראשונה של כץ בכינוס האו"ם, במקום ראש הממשלה נתניהו, שייעדר מהעצרת בשל המגעים להרכבת הממשלה.

מוקדם יותר נאמו בעצרת מזכ"ל הארגון אנטוניו גוטרש, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. מחר יהיה זה תורו של נשיא איראן חסן רוחאני, שבתחילה היה ספק אם יגיע לניו יורק בשל הסנקציות האמריקניות. מי שייעדרו שוב מהעצרת הם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סין שי ג'ינפינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully