וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברית האמזונס: 7 מדינות בדרום אמריקה חתמו על הסכם להצלת היער

מנהיגי המדינות התכנסו בפסגה בקולומביה, שם סיכמו על הקמת רשת תגובה משותפת הכוללת מעקב לווייני אחר השריפות וייעור מחדש של האזור. במקביל, עסקים חקלאיים בברזיל הצטרפו לקמפיין סביבתי הקורא להפסקת כריתת היערות באדמות ציבוריות. נשיא פרו: "רצון טוב לא מספיק יותר"

צילום: רויטרס

שבע מדינות דרום אמריקניות הסכימו לשלב כוחות במטרה להגן על נהר האמזונס, ברקע החשש הבינלאומי מפני נזקי שריפות הענק ביער הטרופי הגדול בעולם. בוליביה, ברזיל, קולומביה, אקוודור, גויאנה, פרו וסורינאם חתמו אתמול (שישי) על הסכם להקמת רשת תגובה משותפת ומעקב לווייני אחר האסון.

בפסגה בקולומביה, המדינות סיכמו לעבוד יחד על ייעור מחדש של האזור. בנוסף לכך, שבע האומות החליטו להשקיע יותר מאמצים בחינוך בנושא ולהגדיל את תפקידן של קהילות הילידים.

מנהיגי מדינות בדרום אמריקה בפסגה בקולומביה בנושא השריפות באמזונס, 6 בספטמבר 2019. רויטרס
מנהיגי דרום אמריקה וילידים בפסגה בקולומביה, אתמול/רויטרס

בשנה החולפת פרצו יותר מ-80 אלף שריפות באמזונס. "הפסגה תימשך כמנגנון שיתוף פעולה עבור הנשיאים שחולקים את האוצר הזה - האמזונס", אמר נשיא קולומביה איוואן דוקה, שאירח את הפגישה בעיר לטיסיה. נשיא פרו, מרטין ויסקרה, הדגיש כי "רצון טוב בלבד לא מספיק יותר".

האמזונס הוא מאגר פחמן חיוני שמאט את קצב ההתחממות הגלובלית, ו-60% ממנו נמצאים בברזיל. לפי המכון הלאומי לחקר החלל במדינה, מספר השריפות שפרצו בין ינואר לאוגוסט השנה כפול מהמספר בתקופה המקבילה אשתקד.

עוד בעולם

"התרגיל המסריח" של סלביני: כך התרסק מנהיג הימין הקיצוני

לכתבה המלאה
עדרי בקר בשריפות באמזונס, 6 בספטמבר 2019. רויטרס
עדר בקר סמוך לשריפה באמזונס, אתמול/רויטרס

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו ספג ביקורת קשה בתוך מדינתו וברחבי העולם על כישלונו בהגנה על האזור. פעילי סביבה טוענים כי מדיניותו הובילה לעלייה בכמות השריפות השנה, וכי עודד מגדלי בקר לנקות שטחים עצומים של יערות הגשם מאז ניצחונו בבחירות בחודש אוקטובר האחרון.

בתוך כך, תעשיית ייצוא הבשר ועסקים חקלאיים במדינה הצטרפו לקמפיין סביבתי הקורא להפסיק את כריתת היערות באדמות ציבוריות ואמזונס ודורש התערבות ממשלתית. כמו כן, כמה קמעונאים בינלאומיים אמרו כי הם משעים את רכישות העור מברזיל בגלל הקשרים בין חוות משק הבקר לשריפות המכלות שטחים נרחבים באמזונס.

מקומיים מנסים לכבות את השריפות באמזונס, 6 בספטמבר 2019. רויטרס
מקומיים מנסים לכבות שריפה באמזונס, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully