וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת הכבאים לאמזונס נפגשה עם נשיא ברזיל: "מחזקים את הידידות"

לירן לוי, כתבנו לענייני משטרה

6.9.2019 / 19:54

הנשיא בולסונארו ביקש להודות למשלחת הסיוע הישראלית לכיבוי השריפות באמזונס. "רתימת הידע והניסיון שלכם לעזרתנו בזמנים האלו היא יותר מברוכה", אמר. אנשי המשלחת העניקו לנשיא מגן כסף ועליו חריטה של הכותל

צילום : שגרירות ישראל
נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו לוחץ ידיים ומודה למשלחת הסיוע הישראלית לשריפות באמזונס. 06 בספטמבר 2019.. שגרירות ישראל, אתר רשמי
"העבירו לחברי, ראש הממשלה נתניהו את תודתי". נשיא ברזיל עם המשלחת הישראלית/אתר רשמי, שגרירות ישראל

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו נפגש אמש (חמישי) עם משלחת הכבאים הישראלית לסיוע בכיבוי השריפות באמזונס. הנשיא בולסונארו ביקש להודות לכבאים על נכונותם ועל הירתמותם לסייע למדינה בהשתלטות על האש. "זה כבוד גדול להיות כאן איתכם והתחושה היא כאילו אנו מכירים מזה יובלות", אמר. "רתימת הידע והניסיון שלכם לעזרתנו בזמנים האלו היא יותר מברוכה ומחזקת את הידידות בין ישראל לברזיל".

למפגש עם חברי המשלחת הגיע גם שגריר ישראל בברזיל, יוסי שלי, ולצידו בכירי הסגל הדיפלומטי. במהלך הפגישה בירך הנשיא את לוחמי האש שאף העניקו לו שי, מגן כסף ועליו חריטה של הכותל, ודגל כבאות והצלה. "זו הפעם השנייה שאני רואה כאן חברים מישראל המשתפים איתנו פעולה", אמר בולסונארו. "אנא העבירו לחברי, ראש הממשלה נתניהו את תודתי על הסיוע שאתם מעניקים לנו".

משלחת הסיוע הישראלית לאמזונס יחד עם נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו. 06 בספטמבר 2019. שגרירות ישראל, אתר רשמי
משלחת הסיוע הישראלית לאמזונס יחד עם נשיא ברזיל בארמון הנשיאותי/אתר רשמי, שגרירות ישראל

במהלך הפגישה בירך הנשיא את לוחמי האש שאף העניקו לו תשורה קטנה, מגן כסף ועליו חריטה של הכותל, ודגל כבאות והצלה. "זו הפעם השנייה שאני רואה כאן חברים מישראל המשתפים איתנו פעולה. אנא העבירו לחברי, ראש הממשלה נתניהו את תודתי על הסיוע שאתם מעניקים לנו", אמר בולסונארו.

מפקד המשלחת תת טפסר יאיר אלקיים הודה בשם חברי המשלחת לנשיא ולעם הברזילאי והדגיש כי זו זכות גדולה לסייע בידם להתמודד עם שריפות הענק באמזונס המכלות שטחי ענק מדי יום. חברי המשלחת העבירו לנשיא את רחשי הלב של אזרחי ישראל והעולם כולו נוכח האסון האקולוגי החמור עימו מתמודדת ברזיל.

משלחת הסיוע הישראלית לאמזונס יחד עם נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו. 06 בספטמבר 2019. שגרירות ישראל, אתר רשמי
לוחמי האש העניקו לנשיא את דגל כבאות והצלה. בולסונארו יחד עם המשלחת/אתר רשמי, שגרירות ישראל

מוקדם יותר ביצעו חברי המשלחת הערכת מצב בראשות נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי לקראת תחילת פעילותם המבצעית באזור פורטו ווליו.

בשבוע שעבר בולסונארו חתם על צו האוסר על הצתת אש למשך 60 יום, זאת בתגובה לעליה המאסיבית בכמות השריפות המשתוללות באמזונס. חרף המהלך שיזם בולסונארו, שספג ביקרות עזה על כך שלא הצליח להגן על היערות, פעילים למען על איכות הסביבה אומרים כי לא ברור מה תהיה השפעתו שכן הצתת אש כבר אינה חוקית ברוב אזורי האמזונס. פעיל מוביל בשמירה על איכות הסביבה הזהיר כי יער האמזונס "טרם ראה את השריפה הגרועה ביותר".

האמזונס, יער הגשם הגדול ביותר בעולם, החיוני במלחמה בהתחממות הגלובלית בגלל הכמות האדירה של פחמן דו-חמצני שהוא סופג - חווה השנה יותר מ-80 אלף שריפות - עם עלייה של 77% מהשנה שעברה. אנשי איכות הסביבה אומרים כי העלייה נובעת בחלקה ממדיניות שננקטה על ידי ממשלו של בולסונארו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully