וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן הציג את "מפת ההשתלטות" באו"ם: "איפה הגבולות של ישראל?"

נשיא טורקיה תקף את עסקת המאה בנאומו בעצרת בניו יורק וטען כי מטרתה היא "לחסל את פלסטין". הוא הוסיף: "למה רוצים להגדיל את השטח של ישראל על חשבון השטח הפלסטיני?". מנגד, קרא נשיא מצרים לחדש את תהליך השלום באזור והבהיר כי "יוזמת השלום הערבית עדיין על השולחן"

מערכת וואלה!

ביום ראשון לכינוס העצרת הכללית של האו"ם, תקף היום (שלישי) נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן את ישראל, וקרא בנאומו להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967. "אני שואל היום - איפה הם הגבולות של ישראל ולמה רוצים להגדיל את השטח שלה ולהקטין את השטח של פלסטין?", אמר ארדואן.

הוא הציג מפה שלכאורה מציגה את "השתלטותה" של ישראל על שטחי פלסטין לאורך השנים. "פלסטין סובלת תחת הכיבוש הישראלי", הוסיף הנשיא הטורקי. "האם מטרת עסקת המאה היא לחסל סופית את מדינת פלסטין?".

בנוסף לכך, הצהיר ארדואן כי יש לאסור על כל המדינות בעולם להחזיק נשק גרעיני, או לאפשר זאת לכל המדינות. "העולם גדול מחמש מדינות", אמר ארדואן, כשהוא מתייחס לחמשת מעצמות הגרעין. "אי-השוויון בין מדינות עם ארסנל גרעיני למדינות ללא נשק גרעיני חותר תחת האיזון הבינלאומי".

נשיא טורקיה ארדואן בנאום בעצרת האו"ם, 24 בספטמבר 2019. רויטרס
"איפה הגבולות של ישראל?". ארדואן והמפה מעל בימת האו"ם/רויטרס

בתגובה, תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את ארדואן, ואמר כי "מי שלא מפסיק לשקר על ישראל, מי שטובח בכורדים בארצו שלו, מי שמכחיש את הטבח הנורא בעם הארמני - שלא יטיף לישראל". נתניהו סיים את תגובתו בקראה לנשיא טורקיה: "ארדואן, תפסיק לשקר".

בניגוד לדברי ארדואן, קרא נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בעצרת האו"ם לחידוש המגעים לשלום. "להשאיר את הסוגיה הפלסטינית ללא פתרון תמשיך את בזבוז משאבי המדינות באזור", אמר בנאומו מול העצרת הכללית. "מדינות ערב רוצות שלום עם ישראל ויוזמת השלום הערבית עדיין על השולחן אך יש לתת לפלסטינים את זכויותיהם". עוד הבהיר א-סיסי כי "יש להקים מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים". גם מלך ירדן עבאללה אמר כי פיתרון שתי המדינות הוא היחיד האפשרי, והוסיף כי "החלופה היא מדינה שמוציאה לפעול מדיניות גזענית ומתבססת על כוח" וכי אם לא תוקם מדינה פלסטינית זה יהיה מתכון לחוסר יציבות.

עוד בוואלה!

טראמפ בעצרת הכללית של האו"ם: "על כל המדינות לפעול נגד איראן"

לכתבה המלאה
נשיא מצרים עבד אל-פתאח סיסי בעצרת האו"ם בניו יורק, 24 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
קרא לחידוש המו"מ לשלום. סיסי בעצרת האו"ם, היום/ראובן קסטרו

את ישראל ייצג ביום חמישי, היום השלישי לכינוס עצרת האו"ם, שר החוץ ישראל כץ. זוהי הופעתו הראשונה של כץ בכינוס האו"ם, במקום ראש הממשלה נתניהו, שייעדר מהעצרת בשל המגעים להרכבת הממשלה. מוקדם יותר נאמו בעצרת מזכ"ל הארגון אנטוניו גוטרש, נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. מחר יהיה זה תורו של נשיא איראן חסן רוחאני, שבתחילה היה ספק אם יגיע לניו יורק בשל הסנקציות האמריקניות. מי שייעדרו שוב מהעצרת הם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סין שי ג'ינפינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully