וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיני, טורקיה ודרום תאילנד: אזהרות המסע של המטה ללוחמה בטרור

24.9.2019 / 19:12

לקראת חגי תשרי, פרסם המטה ללוחמי בטרור אזהרות מסע למדינות שנמצאות ברמות איום שונות. לשש מדינות אויב חל איסור נסיעה על פי חוק. בין מוקדי האיום המרכזיים - סיני, טורקיה, מצרים וירדן. גם באירופה קיים חשש מפיגועי דאעש. ומה לגבי הודו? הרשימה המלאה

ישראלים בסיני במהלך חופשת הפסח. דנה ירקצי, אתר רשמי
אזהרת מסע חמורה לאור איומי דאעש ואל-קאעדה. סיני/אתר רשמי, דנה ירקצי

המטה ללוחמה בטרור פרסם היום (שלישי) את פירוט אזהרות המסע לקראת חגי תשרי. לשש מדינות אויב - עיראק, סוריה, לבנון, ערב הסעודית, תימן ואיראן - חל איסור נסיעה על פי חוק. כמו כן, כ-40 מדינות או חבלי ארץ נמצאות ברמות איום שונות. לרשימה המלאה.

בין מוקדי האיום המרכזיים לישראל מופיעה סיני, שבה אזהרת המסע החמורה (דרגה 1) עדיין תקפה, מאחר שארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וגורמי אל-קעאדה מעודדים פגיעה ביעדי תיירות, כולל בישראל. גם במדינות המזרח התיכון, הכוללות את טורקיה, מצרים וירדן, מתקיים מאמץ לפיגועים מצד פעילי ג'יהאד עולמי ותשתיות טרור מקומיות.

העיר פטרה שבירדן. 24 באוגוסט 2019. AP
מאמץ לפיגועים מצד פעילי ג'יהאד עולמי ותשתיות טרור מקומיות. פטרה בירדן/AP

מוקדי איום נוספים לישראלים נמצאים ביבשת אפריקה: במדינות המגרב (מרוקו, תוניס), הסאהל ומערב אפריקה (מאלי, ניז'ר, חוף השנהב, ניגריה), מזרח היבשת (קניה) ודרום אפריקה. במדינות אלה פועלים גורמים המשויכים לדאעש וכן ארגונים המזוהים עם אלקאעדה, כמו אל-שבאב.

כמו כן, באסיה מתקיימת פעילות של גורמי טרור בדגש על דרום תאילנד, דרום הפיליפינים ומרחב קשמיר בהודו. במטה ללוחמה בטרור ציינו גם את האיומים במערב אירופה, שבו קיים פוטנציאל למפגעים בודדים וליוזמות טרור מקומיות, בעיקר מצד לוחמי דאעש ששבו למדינותיהם וגורמים מקומיים הפועלים בהשראת הארגון.

האזהרות מבוססות על האיומים המרכזיים הנשקפים לישראלים ויהודים בחו"ל, תוך דגשים והמלצות להתנהלות בעת השהות בחו"ל. על פי המטה ללוחמי בטרור, גורמי הג'יהאד העולמי קוראים לפגיעה בישראל וביהודים וכן אל-קאעדה ושלוחותיו ממשיכים לבצע פעולות טרור ברחבי העולם, תוך התמקדות במזרח התיכון, באפריקה ובאסיה. עוד אמרו במטה ללוחמה בטרור כי למרות התבוסה של דאעש בסוריה ועיראק, הוא ממשיך לבצע פיגועים ברחבי העולם ואף מכריז על הקמת מחוזות חדשים בטורקיה, הודו ופקיסטן.

עוד בוואלה!

טראמפ בעצרת הכללית של האו"ם: "על כל המדינות לפעול נגד איראן"

לכתבה המלאה

לאור המתיחות הגוברת מול איראן ושלוחותיה במזרח התיכון, קיימת אפשרות שגורמי טרור בשליחות איראן ינסו לפגוע ביעדים ישראלים או יהודים בחו"ל. עיראק, בדגש על החבל הכורדי, אסורה לביקור על פי "חוק ההסתננות" מאחר שהיא מוגדרת מדינת אויב. באזהרת המסע הדגישו כי קיים איום גבוה, מוחשי וממשי לכל ישראלי או יהודי המבקר בחבל הכורדי ובעיראק בכלל. בנוסף לכך, מדינות "עוטף איראן" והמזרח התיכון (בדגש על אזרבייג'ן, גאורגיה, ארמניה, תורכמיניסטן, המפרציות, טורקיה וירדן), אפריקה, מרכז ודרום מזרח אסיה.

"במהלך שהייה במדינה זרה, מומלץ לצמצם נוכחות באירועים המוניים או במוקדים הומי אדם ולגלות ערנות. בעת שהייה במדינות עם אזהרת מסע מומלץ בתוקף להימנע מפרסום מידע ברשתות חברתיות (מיקום השהייה, מלון, נתוני טיסה, מסלול טיול, תיוג מקומות בזמן אמת)", נמסר בהודעת המטה הלוחמה בטרור.

הערכת הסיכון מוצגת באמצעות מדרג בן ארבע רמות - איום פוטנציאלי (רמת 4) - המלצה להימנע מנסיעות שאינן חיוניות, איום בסיסי (רמה 3) - המלצה להימנע מהגעה למדינה, איום קונקרטי גבוה (רמה 2) - המלצה להימנע מהגעה ולצאת את המדינה ואיום קונקרטי גבוה מאוד (רמה 1) - המלצה להימנע מהגעה לצאת את המדינה לאלתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully