וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-1,100 דולר: כלי הדבש של הרבי מלובביץ' מוצע למכירה פומבית

24.9.2019 / 18:11

לקראת ראש השנה עומד למכירה הכלי שבו נהג מנחם מנדל שניאורסון בעצמו לטבול תפוח בדבש בערב ראש השנה. בנוסף לכלי עצמו, מצורף גם אישור ממזכירו של הרב, המעיד על כך שכלי זה היה בשימוש בבית המשפחה

מכירה פומבית של הכלי בו הרבי מלובביץ' היה טובל תפוח בדבש. אתר רשמי
מכירה פומבית של הכלי בו הרבי מלובביץ' היה טובל תפוח בדבש/אתר רשמי

כמה ימים לפני ראש השנה, עומד הערב (שלישי) למכירה פומבית כלי לדבש שהיה שייך לרבי מלובביץ', הרב מנחם מנדל שניאורסון. מבית המכירות "צולמנ'ס", המבצע את המכירה הפומבית נמסר כי זהו הכלי שבו נהג לטבול הרב בעצמו תפוח בדבש בערב ראש השנה.

לדברי בית המכירות, מדובר בכלי מוכסף עם צלוחית זכוכית סגולה וכפית תואמת עם עיטורים מסביב. הם ציינו כי היא הגיעה מבית הרב והיתה בשימוש של שניאורסון ואשתו. כמו כן מצורף אישור ממזכירו של הרב, המעיד על כך שכלי זה היה בשימוש בביתם של הרב והרבנית. המחיר של כלי הדבש עומד כרגע על 1,100 דולרים.

זה האיש שהשפיע על החיים של כולנו. ישראל-זאב גולדשמיד,
לא הסתפק בברכת "שנה טובה". הרבי מלובביץ'/ישראל-זאב גולדשמיד

לפי המסורת של חב"ד, לפני ראש השנה אלפי מאמינים נהגו לעבור לפניו, והרב היה מקפיד לאחל לכל אחד מהם "שנה טובה ומתוקה". הוא הסביר כי אינו מסתפק בברכת "שנה טובה" משום שמתיקות זה משהו שחווים בחושים. "אני מקפיד לאחל לאנשים שגם יחוו את הטוב הזה, שירגישו שהכל טוב ומתוק", אמר בזמנו הרב.

דבר נוסף שידוע בחסידות, הוא כי בתחילת הסעודה נהג הרב שניאורסון לטבול את פרוסת "המוציא" שלוש פעמים בדבש. לאחר מכן נטל את התפוח בימינו, בקליפתו, טבל פלח אחד שלוש פעמים בדבש, בירך עליו "בורא פרי העץ" ולפני האכילה אמר: "יהי-רצון מלפניך שתחדש עלינו שנה טובה ומתוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully