וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד צבא איראן: אויבינו ינחלו תבוסה ושבי אם ינסו לתקוף אותנו

24.9.2019 / 13:12

גנרל מוחמד בגארי אמר כי גורל דומה לזה של המל"ט האמריקני והמכלית הבריטית ממתין למי שינסה לתקוף את הרפובליקה האסלאמית. זאת אחרי שרוחאני אמר כי המסר של איראן לעולם הוא "שלום ויציבות"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מפקד הכוחות המזוינים של איראן, גנרל מוחמד בגארי, הזהיר היום (שלישי) כי "אויבי" המדינה שינסו לתקוף את איראן ינחלו "תבוסה ושבי", זאת בזמן שבאו"ם מתכנסים מנהיגי העולם לעצרת הכללית השנתית, שגם השנה תהיה במוקד המשבר עם טהראן.

רק אתמול אמר הנשיא חסן רוחאני כי המסר של איראן לעולם הוא של "שלום ויציבות", בעוד שארצות הברית, ערב הסעודית ומדינות אירופיות מאשימות את טהראן בתקפה על מתקני הנפט הסעודיים מוקדם יותר החודש. איראן מכחישה את מעורבותה, ואומרת כי הייתה זו תגובה של בעלי בריתה החות'ים בתימן, הנאבקים בקואליציה הסעודית.

נשיא איראן חסן רוחאני במצעד יום הצבא בטהראן, 22 בספטמבר 2019. רויטרס
רוחאני במצעד יום הצבא בטהראן, ראשון/רויטרס

"אנחנו אומרים לאויבים שלנו שוב ושוב כי אם יהיה ניסיון לפגוע במדינה שלנו, הם ייתקלו באותה פעולה שקרתה עם המל"ט האמריקני והמכלית האנגלית", אמר הבכיר האיראני, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות תסנים. "התוצאה תהיה תבוסה ושבי". לטענתו, לאיראן אין עוינות כלפי ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות, ועליהן "לעמוד לצד הרפובליקה האסלאמית למען ביטחון האזור".

רוחאני אמור להציג תכנית ליצירת ביטחון במפרץ בשיתוף פעולה עם מדינות אחרות באזור, בזמן ביקורו בניו יורק השבוע. הוא יישא את נאומו מחר, ועדיין לא ברור אם בסופו של דבר הוא ייפגש, בצורה כזו או אחרת, עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. טהראן דוחה זאת על הסף, ודורשת קודם כל הקלה בסנקציות שהטיל הנשיא עם פרישתו מהסכם הגרעין בשנה שעברה.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully