וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעצמות מאשימות: איראן אחראית לתקיפת מתקני הנפט בסעודיה

בריטניה, גרמניה וצרפת קראו לטהראן לקיים משא ומתן על תכנית הגרעין ופיתוח הטילים שלה, כמו גם על נושאים אזוריים נוספים. שר החוץ של איראן, שעד כה הכחישה מעורבות בתקיפת מתקני הנפט, שלל את האפשרות של מו"מ חדש: "המעצמות נכשלו במילוי מחויבויותיהן"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

גרמניה, צרפת ובריטניה יצאו הערב (שני) בהצהרה משותפת בה האשימו המעצמות כי איראן היא האחראית למתקפה על מתקני הנפט בערב הסעודית. עד כה איראן הכחישה את מעורבותה במתקפה, עליה לקח אחריות ארגון המורדים החות'ים בתימן. ההצהרה המשותפת מגיעה במהלך התאספות מנהיגי העולם בניו יורק לקראת העצרת הכללית של האו"ם.

כמו כן, קראו המעצמות לטהראן לקיים משא ומתן על תכנית הגרעין ופיתוח הטילים שלה, כמו גם על נושאים אזוריים נוספים. "הגיע הזמן שאיראן תקבל מסגרת למשא ומתן לטווח ארוך על תכנית הגרעין שלה, כמו גם על נושאי ביטחון אזורי, הכוללים את תכנית הטילים שלה", נמסר.

נשיא איראן חסן רוחאני בפסגה בבישקק ב-14 ביוני 2019. רויטרס
"המסר של הרפובליקה האסלאמית לעולם הוא שלום ויציבות". רוחאני, לפני כשבוע/רויטרס

ברקע ההודעה, דחה שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף את האפשרות של משא ומתן עם המעצמות, והאשים כי מדינות אירופה לא הצליחו למלא את ההתחייביויות שלהן במסגרת הסכם הגרעין. "השיתוק של שלוש המעצמות במילוי מחויבויותיהן ללא רשות מארצות הברית הוא ברור מאז מאי 2018. לא תהיה עסקה חדשה לפני קיום העסקה הנוכחית".

מוקדם יותר אמר נשיא איראן, חסן רוחאני, כי המסר של הרפובליקה האסלאמית לעולם הוא שלום ויציבות. רוחאני אמר את הדברים במהלך התכנסות מנהיגי העולם לקראת העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק והוסיף כי המצב במזרח התיכון "רגיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully