וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית מבטיחה להגיב על תקיפת מתקני הנפט: "איראן אחראית"

22.9.2019 / 7:40

שר החוץ של יצרנית הנפט הגדולה בעולם, אל-ג'ובייר, לא התייחס באופן ספציפי לפעולה מתוכננת, אך אמר כי ריאד תנקוט "באמצעים המתאימים על סמך תוצאות החקירה". בממלכה בטוחים שהמל"טים לא הגיעו מתימן, כפי שטענו המורדים החות'ים, ומתעקשים כי מקור אמצעי הלחימה הוא איראן

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בכיר בערב הסעודית אמר אמש (שבת) כי הממלכה ממתינה לתוצאות חקירת התקיפה בשני מתקני הנפט, לפני שתגיב לתקרית שהתרחשה בסוף השבוע הקודם, בה היא מאשימה את איראן. שר החוץ עאדל אל-ג'ובייר אמר לעיתונאים כי החקירה, אליה הזמינו בממלכה חוקרים בינלאומיים להצטרף, תוכיח כי התקיפות שנערכו ב-14 בספטמבר על ידי מל"טים הגיעו מכיוון צפון. הוא האשים את איראן במתקפה ואמר: "זה נעשה באמצעות כלי נשק איראניים, ולכן אנו תופסים את איראן כאחראית לכך".

עם זאת, במסיבת עיתונאים שכינס אל-ג'ובייר, השר סירב להתייחס באופן ספציפי לפעולת תגובה מתוכננת. "הממלכה תנקוט באמצעים המתאימים על סמך תוצאות החקירה, כדי להבטיח את ביטחונה ויציבותה", אמר.

שר החוץ של ערב הסעודית, עאדל אל-ג'ובייר במסיבת עיתונאים בריאד, 21 בספטמבר 2019. AP
"נבטיח את ביטחוננו", שר החוץ הסעודי אל-ג'ובייר במסיבת העיתונאים, אמש/AP

בריאד דוחים את טענת ארגון המורדים החות'ים בתימן, הפרו-איראניים, כי המתקפה הרחבה ביותר על מתקני ייצור הנפט בוצעה על ידי אנשיו. "אנו בטוחים שהשיגורים לא הגיעו מתימן, אלא הגיעו מצפון", אמר ג'ובייר.

יצאנית הנפט הגדולה בעולם כבר אמרה בעבר כי החקירה מעלה שנעשה שימוש באמצעי לחימה איראניים, אך הבדיקות לאיתור המקור המדויק ממנו יצאו המל"טים נמשכות. ריאד רואה את המתקפות על המתקנים באל-בקיק וחוראייס כמבחן לרצון העולמי לשמירה על הסדר הבינלאומי וככל הנראה תעלה את עניינה בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק בשבוע הבא.

עוד בוואלה!

שוויון זכויות וקידום חזון שתי המדינות: דרישות הרשימה המשותפת מגנץ

לכתבה המלאה
עשן מיתמר ממתקן נפט באל-בקיק, ערב הסעודית, 14 בספטמבר 2019. רויטרס
עשן מיתמר ממתקן נפט באל-בקיק, לפני כשבוע/רויטרס

סעודיה מתייעצת עם בעלות בריתה כדי "לנקוט בצעדים הנדרשים", אמר ג'ובייר, והפציר בעולם לנקוט עמדה. "הממלכה קוראת לקהילה הבינלאומית לקחת אחריות, לגנות את העומדים מאחורי מעשה זה, ולנקוט עמדה נחרצת וברורה נגד התנהגות פזיזה זו המאיימת על הכלכלה העולמית", אמר.

גם בוושינגטון האשימו את איראן במתקפה, ובסוף השבוע הודיע הפנטגון כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר לשלוח כוחות אמריקנים לחיזוק ההגנה האווירית של ערב הסעודית. ההחלטה התקבלה לאחר בקשה של ערב הסעודית ואיחוד האמירויות לסייע למערך ההגנה האווירית שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully