וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מזהירה: נפיל כל מל"ט זר שיחדור לשטחנו האווירי

21.9.2019 / 12:28

לאחר הודעת ארה"ב כי תפרוס כוחות צבא לאחר המתקפה שיוחסה לטהראן נגד מתקני הנפט בסעודיה, הודיע מפקד משמרות המהפכה כי ארצו "תפגע בכל תוקף עד שיושמד לחלוטין". זריף, שהגיע לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק אמר כי "מדיניות הסנקציות של ארה"ב נכשלה"

צילום: רויטרס

מפקד משמרות המהפכה של איראן הזהיר היום (שבת) כי ארצו תמשיך להפיל כל מל"ט זר שיפר את ריבונותה וייכנס אל שטחה האווירי. חוסיין סלאמי הזהיר כי "תקיפה מוגבלת לא תישאר מוגבלת. אנחנו נעניש כל תוקף עד שיושמד לחלוטין". סלאמי אמר את הדברים לאחר שארצות הברית וערב הסעודית הטילו על טהראן את האחריות למתקפה נגד מתקני הנפט בערב הסעודית בשבוע שעבר וההודעה על פריסת כוחות צבא אמריקניים בסעודיה.

ההחלטה התקבלה לאחר בקשה של ערב הסעודית ואיחוד האמירויות לסייע במערך ההגנה האווירית שלהן. הפנטגון מסר הלילה כי הפריסה תכלול כמות מתונה של חיילים וכי תעסוק בעיקר בהגנה אווירית. הגנרל ג'וזף דונפורד, יושב ראש המטות המשולבים, אמר כי הפריסה לא תגיע לאלפי כוחות, אך הוא סירב להיות ספציפי יותר. בנוסף לכך, בהודעת הפנטגון לא צוינה תגובה נגד איראן. מוקדם יותר דווח ברויטרס כי הפנטגון שוקל לשלוח סוללות הגנה אווירית, כלי טיס-בלתי מאוישים ומטוסי קרב נוספים, וכן לשמור על נושאת מטוסים באזור באופן קבוע.

כלי שיט של משמרות המהפכה של איראן שומר על המכלית הבריטית בנמל בנדר עבאס, 21 ביולי 2019. רויטרס
כוחות משמרות המהפכה במפרץ הפרסי/רויטרס

שר ההגנה מארק אספר אמר בתדרוך לתקשורת כי "בתגובה לבקשת הממלכה, הנשיא אישר את פריסת כוחות ארצות הברית, שיהיו הגנתיים וממוקדים בעיקר בהגנה אווירית וטילים". אספר הוסיף את איחוד האמירויות הערביות, בעלת ברית קרובה, שביקשה גם עזרה. "נפעל גם להאיץ מסירת ציוד צבאי לממלכת ערב הסעודית ולאיחוד האמירויות כדי לשפר את יכולותיהן להגן על עצמן", אמר אספר.

יו"ר המטות המשולבים הגנרל ג'וזף דנפורד אמר כי בכירים בצבא ארצות הברית עדיין מגבשים את מערך ההגנה המתאים עבור ערב הסעודית, כשהקושי העיקרי לדברי הגנרל דנפורד הוא הגנה יעילה נגד איום המל"טים. אין מערכת אחת שיכולה להגן נגד איום כזה"" אמר דנפורד. "אבל מערכת משולבת עם יכולות הגנה מגוונות יכולה למתן את הסיכון מנחיל של מל"טים או כל התקפה אחרת מצד איראן".

עוד בוואלה!

בתגובה לתקיפת מתקני הנפט: ארה"ב תפרוס כוחות צבא בסעודיה

לכתבה המלאה
סגן מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, 2010. רויטרס
"תקיפה מוגבלת לא תישאר מוגבלת". סלאמי/רויטרס

החלטת הנשיא טראמפ מגיעה לאחר המתקפה הנרחבת על מתקני הנפט בערב הסעודית, שלפי החשד יצאה מאיראן, ואחרי שכמה מכליות נפט וספינות זרות הותקפו במפרץ בחודשים האחרונים. טהראן מכחישה את מעורבותה בכך ותומכת בקבלת האחריות של המורדים החות'ים בתימן, אך גורמים אמריקניים אמרו כי המתקפה - שבה נעשה שימוש בטילי שימוש ובכלי טיס בלתי-מאוישים - יצאה משטח איראן, ועברה דרך עיראק וכווית לפני שפגעה במטרותיה.

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף אמר כי הסנקציות החדשות שהטיל טראמפ על ארצו הן "סימן לאכזבה האמריקנית מכך שהם מסים 'להוריד את את איראן על ברכיה', אך מדיניות הלחץ המקסימלי נכשלה". זריף, שהגיע לעצרת השנתית של האו"ם בניו יורק אמר כי הסנקציות החדשות מכוונות לפגוע במזון ובתרופות למען העם האיראני".

אתמול אמר טראמפ כי הוא מאמין שהאיפוק שלו עד כה מראה על "חוזק", בזמן שהוא הטיל סנקציות נוספות על איראן המצטרפות לעיצומים הרבים שהושתה עליה מאז שפרש מהסכם הגרעין בשנה שעברה. המהלך החריף את המתיחות בין האויבות המרות, שהתקרבו כמה פעמים בחודשים האחרונים לסף עימות.

מתקן ארמקו בערב הסעודית לאחר התקיפה, 20 ספטמבר 2019. רויטרס
מתקני הנפט שהותקפו בערב הסעודית, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully