וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל מאשימה מתנדבים בהצתה באמזונס. ארגוני זכויות אדם טוענים לרדיפה

ארבעה כבאים מארגון מקומי נעצרו בפשיטה של המשטרה, בהמשך לקו של הנשיא הימני קיצוני בולסונארו הטוען שארגונים אזרחיים אחראים לשריפות הענק. ואולם, לפי דיווחים, אותן שריפות קשורות לבעלי אינטרסים נדל"ניים. "ניסיון להפליל גורמים הפועלים לשימור האמזונס"

צילום: רויטרס

משטרת ברזיל עצרה ארבעה כבאים מתנדבים בחשד שהציתו שריפות ביער האמזונס, אולם ארגונים למען זכויות אדם ומבקרי הנשיא הימני קיצוני ז'איר בולסונארו טוענים כי המעצר נובע ממניעים פוליטיים.

החשודים הם חברים בחטיבת אלטר דו צ'או, שסייעה להילחם בשריפות ענק שהתחוללו השנה במדינת פארה שבצפון ברזיל. הם נעצרו בפשיטה של עשרה שוטרים חמושים על משרדי פרויקט סאוד א-אלגריה (PSA), שלו יש קשרים לחטיבה, ביום שלישי האחרון. לפי הארגון, השוטרים החרימו מחשבים ומסמכים.

בחודשי הקיץ התחוללו דליקות הרסניות באמזונס, יער הגשם הגדול ביותר בעולם, ובולסונארו, התומך בפיתוח האזור למטרות כלכליות, רמז בשלב מסוים כי ארגונים אזרחיים מציתים את האש, מבלי שסיפק ראיות לכך. בספטמבר כילו שריפות באזור אלטר דו צ'או, הפופולרי בקרב תיירים, שטח בגודל של כ-1,600 מגרשי כדורגל, ונדרשו ארבעה ימים למתנדבים ולכבאים להשתלט על הלהבות.

כבאים פועלים בשריפות באמזונס, 28 בנובמבר 2019. רויטרס
ארבעה כבאים מתנדבים נעצרו בחשד שהציתו את השריפות. כבאים פועלים באמזונס/רויטרס

בהצהרה שמסר אמר חוזה הומברטו מלו ג'וניור, שוטר שהיה מעורב בפשיטה, כי "הם צילמו, פרסמו ואז נקראו על ידי הממשלה לסייע במאבק באותן שריפות שהם גרמו להן". לדבריו, "הם תמיד טענו שהם היו מופתעים כשהגיעו למקום, אבל לא הייתה שום אפשרות הגיונית אחרת". עם זאת, כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי שיחות הטלפון שנכללו בחקירת המשטרה לא הוכיחו שהחשודים עומדים מאחורי השריפות או שהם ביצעו פשע כלשהו.

חטיבת הכיבוי, שהוקמה בשנה שעברה ושגם על משרדיה פשטו השוטרים - כי היא "המומים" מהמעצרים וכי היא בטוחה שיתברר שהיא ואנשיה חפים מפשע.

מייסד ה-PSA, יוג'ניו סקנאבינו, אמר ל- BBC כי "כולנו הופתענו. הוא הוסיף: "אין שום דבר שמצדיק את המעצרים. ההאשמות מופרכות. אנו מאמינים שזו פעולה לחיזוק הנרטיב שלפיו ארגונים לא ממשלתיים הציתו את השריפות וגונבים כסף".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שריפה ביער האמזונס, בשטח של שבטים ילידיים במדינת מאטו גרוסו, ברזיל, 25 באוגוסט 2019. רויטרס
"הם צילמו, פרסמו ואז נקראו להאבק בשריפות שהם גרמו להן". השריפות באמזונס/רויטרס

ביום שני דווח בעיתון "פולה דה סאו פאולו" כי אזורים מוגנים באלטר דו צ'או נהרסים בשל פיתוחים נדל"ניים, וכי תובעים פדרליים חושדים כי אחת השריפות הוצתה על ידי פולשי אדמות.

ארגון אמנסטי אינטרנשיונל אמר כי הרשויות לא סיפקו שקיפות או מידע רשמי לגבי ההליכים שהובילו למעצרים, והוסיף כי יש "סיבה לדאגה". גם גרינפיס גינה את המעצרים ותיאר אותם כ"ניסיון להפליל תנועות חברתיות וארגונים לא ממשלתיים הפועלים לשימור האמזונס".

עצים שרופים ביער האמזונס, פורטו ולו, ברזיל, 25 באוגוסט 2019. רויטרס
"המעצרים הם סיבה לדאגה". נזקי השריפות באמזונס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully