וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרו הביתה, בארון: סוף המסע העצוב של קורבנות משאית המוות

30.11.2019 / 23:22

שרידיהם של 39 אזרחי וייטנאם שנמצאו מתים במשאית ליד לונדון בחודש שעבר הובאו בחזרה לארצם, שטרם התאוששה מהטרגדיה הקשה. "החזרת הגופה מקלה על הכאב", אמר אביו של אחד הקורבנות

צילום: רויטרס

שרידיהם של 39 אזרחי וייטנאם שנמצאו מתים במשאית ליד לונדון בחודש שעבר הובאו בחזרה לארצם, בסיומה של הפרשה הטראגית שטלטלה קהילות כפריות במדינה.

גורם בממשל המקומי אמר היום (שבת) כי בשעות הבוקר המוקדמות הובאו שרידיהם של 23 מהקורבנות לנמל התעופה נוי באי בהאנוי. לפי סוכנות הידיעות הרשמית בווייטנאם, שבע מהגופות כבר נשרפו בבריטניה. 16 הגופות הראשונות הוחזרו ביום רביעי לעיירות הולדתם בצפון-מרכז וייטנאם, שם הן התקבלו על ידי קרובי משפחה וחברים שאחזו בוורדים לבנים.

גילוי הגופות בחלק האחורי של משאית הקירור שהוברחה לבריטניה שפכה אור על הסחר הבלתי חוקי שבמסגרתו מנסים עניי אסיה, אפריקה והמזרח התיכון להגיע למערב במסעות מסוכנים.

הלוויית אחת הקורבנות במשאית המוות, במחוז נגה אן, וייטנאם, 30 בנובמבר 2019. רויטרס
הלוויית אחת הקורבנות במחוז נגה אן, היום/רויטרס

משטרת וייטנאם עצרה עשרה בני אדם בחשד למעורבות במקרי המוות. ביום שני הודה נהג המשאית הבריטי בעבירות של סיוע להגירה לא חוקית וברכישת נכס פלילי. סיכויי התעסוקה הנמוכים, אסונות טבע והבטחות למענקים כספיים מניעים את אזרחי וייטנאם לעזוב את המדינה.

נגוין דין גיה, אביו של נגוין דין לונג, אמר כי בנו עזב את הבית לבריטניה ב"תקווה לחיים טובים יותר". "איך אני יכול לתאר כמה גדול האובדן הזה למשפחתי? אבל החזרת הגופה מקלה על הכאב", אמר האב אחרי שבנו נקבר ביום חמישי.

(עדכון ראשון: 18:04)

עוד בוואלה!

מ"כפר המיליארדרים" למוות במשאית: מחיר ההגירה הבלתי חוקית מווייטנאם

לכתבה המלאה
מיסה לזכרם של 39 קורבנות משאית המוות, נגה אן, וייטנאם, 30 בנובמבר 2019. רויטרס
הרשויות בווייטנאם עצרו עשרה חשודים. מיסה לזכר הקורבנות, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully